Harju maavalitsus tahab lennujaama arendusprojekti lisada autotunneli

Harju maavalitsus tahaks Tallinna lennujaama lennuliiklusala arendustööde käigus ära teha ka Tallinna väikese ringtee jaoks vajaliku autotunneli rajamise ettevalmistustööd, mis võimaldaks ehitada lennuraja alt kulgeva autotunneli ilma lennurada lõhkumata; vastav ettepanek esitati ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM), mis jättis ettepaneku seoses kinnitatud teehoiukavaga arvestamata.

"Tallinna Lennujaam hakkab ju lennurada rekonstrueerima ja pikendama. Selle raames oleks võinud arvestada ka väikese ringtee perspektiiviga, et mitte kohe valmis ehitada, vaid kavandatud ehitustegevuse raames ette valmistada võimalus rajada tulevikus tunnel. Hiljem ei peaks seda lennurada lõhkuma," ütles Harju maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna arengutalituse juhataja Joel Jesse BNS-ile.

"Sellega mittearvestamisel võib tekkida hiljem olukord, kus tunneli rajamine lennuraja alla osutub võimatuks või toob kaasa suuremahulised ümberehitustööd, mis osutuvad tehniliselt keerukamaks ja oluliselt kulukamaks," lisas Jesse.

Jesse sõnul tuleks selleks praegu lennuraja alla paigaldada betoonplaat, mille alla saab hiljem lennurada lõhkumata ja lennuliiklust häirimata hakata Tallinna väikese ringtee jaoks tunnelit rajama. "Plaat pannakse pae peale, tegu on 60 sentimeetrit paksu ning 150 meetrit pika ja 60 meetrit laia betoonplaadiga, mis pannakse risti lennurajaga. Hiljem oleks võimalus tunnel kaevata nii, et lennurada ei peaks üles võtma," selgitas Jesse.

Ehitaja hinnangul maksaks autotunneli ettevalmistustööd ja betoonplaadi rajamine hinnanguliselt miljon eurot, lisas Jesse.

Jesse märkis, et maavalitsus esitas 2. aprillil majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM) ettepaneku, et lennuraja rekonstrueerimisel võiks arvestada ka Tallinna väikese ringtee perspektiiviga, et see tunnel sinna hiljem ehitada. Ettepanekut toetas ka Tallinna linn.

"Hetkel oleme saanud ministeeriumist vastuse, et kuna prioriteetide hulgas seda ei ole, samuti mitte ka teehoiukavas, siis kahjuks nad meiepoolse ettepanekuga arvestada ei saa. Nad on öelnud, et 2020. aastani on teehoiukava kinnitatud ja enne seda midagi plaanis alustada ei ole," ütles Jesse.

Ministeerium leidis, et tulenevalt Tallinna väikese ringtee rajamisega seotud määramatusest pole mõistlik teha lennujaama arendamisel täiendavaid kulutusi tunneli rajamisega arvestamiseks.

Tallinna väike ringtee on kajastatud erinevates planeerimisdokumentides, nii Rae valla üldplaneeringus kui ka välja toodud Tallinna perspektiivides. Tallinna väike ringtee hakkab tulevikus kulgema Tallinnas asuvast Smuuli tänava pikendusest ja Suur-Sõjamäe tee ristumiskohast lennujaama alt läbi tunneli ning sealt edasi läbi Peetri aleviku ja Järveküla küla kuni Viljandi maantee ja Valdeku tänava ristumiseni.

Jesse sõnul oleks Tallinna väike ringtee hea alternatiiv näiteks inimestele, kes soovivad Pääskülast ja Nõmmelt Lasnamäele sõita. "Väike ringtee Valdeku tänava otsast Smuuli tänavani on tegelikult hea alternatiiv, siis ei peaks sõitma üle Järvevana tee või Ülemiste liiklussõlme. Kui vaadata liiklusvoogusid, siis juba praegu kasutatakse väga palju Smuuli teed ja arvestatavad ummikud on juba Ülemiste otsas," märkis ta.

Tallinna Lennujaama lennuliiklusala arendusprojekti tööde, mis leiavad aset perioodil 2015–2020, kogumaksumus on 70 miljonit eurot. Projekti käigus rajatakse idasuunale keskkonnanõuetele vastav õhusõidukite jäätõrje ala, ehitatakse välja lumesulamisplatsid ning lumesulamisvete ärajuhtimissüsteemid. Ida- ja lõunaaladele rajatakse sadevete ning jäätõrje vedelike ärajuhtimise süsteem ja ehitatakse müra- ja keskkonnanõuetele vastav mootorite testimise ala.

Projekti raames pikendatakse lennurada ja ruleerimisteed, rekonstrueeritakse  olemasoleva lennuraja kattekonstruktsioon ning parendatakse ruleerimisteede ja perroonialade süsteemi. Lennuraja ja ruleerimisteede navigatsioonitulede süsteemid asendatakse energia- ja keskkonnasäästlike süsteemidega ning parandatakse kõrgema kategooria navigatsioonissüsteemid. Samuti ehitatakse välja hooldussõidukite manööverdus-ooteala.

Allikas: BNS

Linnavalitsus võtab vastu Tartu hotelli juurdeehituse planeeringu

28.04.2015

Äravahetamiseni sarnased kaubanduskeskused peavad ellujäämiseks spetsialiseeruma

28.04.2015

Kõige populaarsemad

1

Hipsterkorterite hinnad põrkusid taluvuspiiriga

2

SEB: Kinnisvaraturul tasub valmistuda ka halvemaks ajaks

3

Väikeste ruumide sisustamine nõuab nutikust

4

Uus-Peetri Kodu – mugav elu pealinna lõunaväravas

5

Novira rajab südalinna uue elamukvartali

6

Kinnisvaraettevõtted ootavad müügihindade kasvu aeglustumist

Toimetaja valik

alt

SEB: Kinnisvaraturul tasub valmistuda ka halvemaks ajaks

alt

Väikeste ruumide sisustamine nõuab nutikust

alt

Haldusreformi järel muutub Eestis ligi 200 000 elukoha aadressi