Kilk kavandab Pärnu kesklinna kai äärde äri- ja eluhoonete kvartalit

Rein Kilgi osalusega Pärnu Sadam ja Transcom kavandavad Pärnu kesklinna kai äärde äri- ja elamuhooneid, mis on üks osa suuremast plaanist kujundada kesklinna kai suurte kruiisilaevade sildumiskohaks.

"See detailplaneering on kruiisilaevade Pärnusse toomisega seotud küll, sest Kalda 2 ehk kesklinna kai oleks parim koht kruiisialaevadele sildumiseks. Teine asi on see, et kui seda Kalda 2 kinnistut vaadata, siis sõltumata sellest, kas sinna tuleks sildumiskohad väikelaevadele, kruiisilaevadele või millele iganes, oleks see detailplaneering seal igal juhul vajalik," ütles AS-i Pärnu Sadam nõukogu liige Kaspar Kokk BNS-ile.

"Tegu ei ole terminalihoonega, aga kindlasti mingi infopunkt sinna tuleb. Momendil on kahele esimesele korrusele mõeldud kaubandus- ja toitlustuspinnad, ülemistele korrustele elamispinnad. Tegu oleks multifunktsionaalse kinnistuga, ühele poole tuleks kruiisilaevade sildumise kai, aga jõe ja hoonestuse vahele tekiks autovaba jalakäijate ala," lisas Kokk.

Kalda 2 ja 4 hooneid kavandab Pärnu sadama omanikfirma AS Transcom. "Hoonete maksumust on veel keeruline öelda, detailplaneering on algatamisel, numbri saab siis täpsemalt, kui on mingid mahud paigas ja arhitektuurivõistlus on ära olnud," märkis Kokk. "Kuid suurusjärk võib olla kesklinna kai maksumusest kümme korda rohkem," lisas ta.

Kokk ütles, et kai rekonstrueerimine võib maksma minna umbes 1,7 miljonit eurot ja seega võib hoonete ehitamine maksma minna umbes 17 miljonit eurot.

"Kuna tegu on suure avaliku huviga kinnistuga, siis on raske prognoosida, kaua detailplaneeringu menetlemine aega võtab. Kui lõpuks on asi sealmaal, et planeering on tehtud, ehitusluba käes ja võiks kopa maasse lüüa, siis on küsimus ka selles, mida kinnisvaraturg selle aja peale üldse teeb, võib-olla ei tasu järgmised viis aastat üldse midagi tegema hakata," sõnas Kokk.

Pärnu linnavalitsus algatas möödunud nädalal kruntide Kalda 2 ja 4 detailplaneeringu koostamise, mille ülesandeks on sadamategevuse reorganiseerimine ning hoonestuslahenduse leidmine linna- ja keskkonnasõbralikuma reisisadamateenuse pakkumiseks. Ülesandeks on Kalda 2 kinnistu jagamine kruntideks, määrata ehitusõigus äri- ja korterelamute/ühiskondlike hoonete ehitamiseks. Detailplaneeringuga määratakse kindlaks krundi kasutamise sihtotstarvete proportsioonid, ehituskeeluvööndi ulatus, arhitektuursed ja linnaehituslikud tingimused ning liikluskorraldus.

AS Pärnu Sadam tahab 2016. aastal vastu võtta esimesed kruiisilaevad ja selleks on vajalik ka jõe süvendamine ja kesklinna kai rekonstrueerimine. Pärnu  jõe süvendamine algab käesoleva aasta 15. juulil ja läheb maksma 4,5 miljonit eurot. Kesklinna kai rekonstrueerimise maksab hinnanguliselt 1,7 miljonit eurot. Pärast süvendus- ja ehitustöid saab Pärnu sadam vastu võtta kuni 200-meetriseid laevu.

Allikas: BNS

Eluasemelaenude maht jaanuaris kasvas

25.02.2015

Pirita esimene tunnel valmib septembris

25.02.2015

Kõige populaarsemad

1

Loe erakordselt originaalse tekstiga kinnisvarakuulutust

2

Kinnisvarafirmad: oht tuleb väljaspoolt Eestit ja kinnisvarasektorit

3

Arenduste arv on poole võrra kasvanud, kuid ees terendab uute korterite defitsiit

4

Rakvere Tsentrumi kaubanduskeskus plaanib laieneda 9000 ruutmeetrini

5

Üürimajad tulevad ka riikliku sekkumiseta

6

Kuidas olla kindel, et uusarendus valmis saab ja inimene rahast ilma ei jää?

Toimetaja valik

alt

Haldusreformi järel muutub Eestis ligi 200 000 elukoha aadressi

alt

Virtuaaltuur aitab kinnisvara kiiremini müüa

alt

Korteriomandite mediaanhind tõusis kõikides maakondades