Tallinn käivitab Reidi, Haabersti ja Gonsiori tee-ehitushanked

Järgmine aasta toob Tallinna kolm suuremahulise tee-ehitust, kui ette võetakse Reidi tee ehitus ning Gonsiori tänava ja Haabersti ristmiku rekonstrueerimine - vastavad hanked kuulutab linn välja juba novembris.

Reidi tee.

„Rahvusvahelistele riigihanketele parima pakkumise teinud tee-ehitusettevõttega saavad lepingud sõlmitud jaanuari lõpuks,“ ütles linnapea ülesannetes abilinnapea Taavi Aas. „Ehitustöödega loodame alustada hiljemalt märtsis. Töömahud on suured ja ajakava pingeline, kuid usume, et täpse planeerimise korral on võimekail ja suurte kogemustega ehitajail võimalik kõigega tähtaegadeks toime tulla," lisas Aas.

Reidi tee ehituse ja Haabersti eritasandilise ristmiku valmimise tähtajaks on kavandatud 2017. oktoober, seega on ehitustöödeks aega kaheksa kuud. Gonsiori tänava rekonstrueerimistööd, mille maht kahest eelnimetatus tunduvalt väiksem, peavad aga lõpetatud saama juba juunikuu lõpuks.

Kesklinna liikluskoormuse vähendamiseks ja liikluse rahustamiseks kavandatud Reidi tee, mis hakkab kulgema Jõe ja Ahtri tänava ristmikult läbi sadama-ala ja mööda rannaäärt Russalka ristmikuni, rajatakse uuele trassile. Lisaks umbes kahe kilomeetri pikkusele teele tuleb ehitada merre kaldakindlustus ning rajada tehnovõrgud, sh sademevee kollektor ja pumpla, tänavavalgustus, vee- ja reoveekanalisatsioon, elektri- ja sidetrassid. Neljarealise sõidutee kõrvale mere äärde rajatakse jalgrattatee ja promenaad, haljas- ja puhkealad. Trassile on kavandatud kuus valgusfooridega reguleeritud ristmikku ning lisaks viis ülekäigukohta.

Haabersti ristmiku eritasandiliseks rekonstrueerimine hõlmab foorjuhitava ringristmiku ning üle selle Paldiski maantee suunalise 277 meetri pikkuse viadukti rajamist.

Ühtlasi rekonstrueeritakse umbes 1,1 kilomeetri ulatuses Rannamõisa tee kuni Lõuka tänavani ning 1,05 kilomeetri ulatuses Paldiski maantee Mõisa tänavast kuni Pikaliiva tn perspektiivse ristmikuni. Kergliiklejatele rajatakse Ehitajate tee alla 38 meetri pikkune tunnel ja Paldiski maantee alla 54 meetri pikkune tunnel. Lisaks tuleb rajatakse haljastust ning  erinevaid tehnovõrke ümber tõsta ja rajada.

Gonsiori tänav rekonstrueeritakse põhiosas kolmerajaliseks, ühistransporti ja kergliiklust eelistavaks. Rekonstrueeritava Maneeži tänava ja Laagna tee vahelise lõigu pikkus on umbes 1400 meetrit. Kolmest sõidurajast kaks on ühistranspordirajad ning keskmine on kavandatud niinimetatud muutsuunarajaks – päeva esimesel poolel kesklinna suunaline ning pealelõunast Lasnamäe suunaline. Lisaks rekonstrueeritakse Türnpu tänav ning uuendatakse ka Ilvese silla ja Türnpu tänava vaheline Laagna tee lõik. Gonsiori tänava rekonstrueerimise tulemusena paranevad ka jalakäijate ja jalgratturite liikumisvõimalused. Tee-ehitusega kaasnevad ka erinevate tehnovõrkude ümbertõstmine ja rajamine.

Kinnisvarafirmade võrgustikuga Remax liitus Eestis viies büroo

19.10.2016

alt
alt

Leedu pankrotis Snorase panga viimased Eesti hooned on müügis

19.10.2016

Sarnased uudised

alt

Elektriliitumine võib olla ülikulukas

alt

Tallinna Vanasadamas avati uus kruiisiterminal ja promenaad

alt

Tuleviku Kalamaja vajab arendajate arvates laiemat trammiühendust

alt

Kaamos avas Tallinna suurima päikesepargi

alt

Tallinna uus linnakeskus Fahle Park rajab liiklusele uued otseteed

alt

Uuring: 2/3 inimesi ootavad riigilt neljarealisi teid

alt

Rae vald soovib tuua trammiühenduse Ülemistest Jürini

alt

Vanasadama trammitee ühendab Tallinna sadama, Rail Balticu terminali ja lennujaama

alt

Tallinna Sadam avas 1,7-miljonise Pikksilma promenaadi

Kõige populaarsemad

1

Seitse enamlevinud küsimust kaasomandi kohta

2

Oktoobris väljastati eluasemelaene rekordilises mahus

3

Ärikinnisvara kontsern Kawe hakkas ehitama kortereid

4

Õnnetusjuhtum kortermajas – kas pöörduda kodukindlustuse või korteriühistu poole?

5

Maa-amet avaldas 2021. aasta aeropildistuste ortofotod, mis katavad üle poole Eestist

6

Ehitusmaht ületas pandeemiaeelse taseme

Toimetaja valik

alt

Kiire hinnakasv vähendas Tallinna korterite taskukohasust

alt

Juurdepääsutee on krundi väärtuse oluline komponent

alt

Olulised põhjused, miks kaasomandit vältida