Kuulutati välja Vana-Kalamaja tänavaruumi arhitektuurivõistluse riigihange

11. juulil kuulutati välja Vana-Kalamaja tänavaruumi arhitektuurivõistluse riigihange. Ideekonkurss lõppeb 21. septembril 2017.

Linnauuendus, Arhitektuur, Endrik Mänd, Tallinn, Kalamaja

 

Tallinna peaarhitekti Endrik Männi sõnul on arhitektuurivõistluse eesmärgiks leida uus ja oluliselt jalakäija- ja ratturi sõbralikum lahendus Vana-Kalamaja tänavale. „Võistlustöödelt oodatakse silmapaistvaid, kuid samas miljöötundlike arhitektuurseid ettepanekuid ka Kalamaja keskväljaku ja Balti jaama lähirongide paviljoni ette kavandatava jaama väljaku kujundusele,“ sõnas Mänd. „Kui me Peatänava projektiga taastame väljaku ja bastionivööndit ajalooliselt ümbritsenud glassiipuiestee Viru väljakul, siis seda sama teeme ka siin Balti jaama juures – taastame väljaku koos glassiipuiesteega.“

Projekti laiemaks eesmärgiks on läbi viia avatud ja kaasava protsessina tänava projekteerimine ja rekonstrueerimine, mille tulemusena saadakse kaasaegne ja inimsõbralik tänavaruum. Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimise eesmärgiks on Kalamaja olulisima tänava kujundamine jalakäijaid ja jalgrattureid eelistavaks ning asumit liitvaks linnaruumiks. Praegune tänava ruumijaotus on autokeskne, kõnniteed on kitsad ning liikluskorraldus soosib autokasutust, sobilik kujundus ja haljastus  puudub. Vajalik on senisest oluliselt tasakaalustatumalt erinevate liikumisviisidega arvestav tänavaruum, samuti tänaval viibimiseks sobiliku keskkonna kujundamine, et kergliiklus kui liikumisviis muutuks atraktiivsemaks.

„Tallinna Linnaplaneerimise Ameti peaarhitekti büroo tellitud uuringud on näidanud selgelt, et autoliiklusega Põhja-Tallinnas elanike

liikumisvajadusi ei ole tulevikus võimalik lahendada ning seetõttu on oluline pakkuda reaalseid alternatiive. Linnakeskuse piiril asuvas Kalamaja asumis on peamiseks ja loomulikuks liikumisviisiks jala käimine ja jalgrattal liikumine, mistõttu tulebki tänavaruum kujundada neist lähtuvalt,“ lisas linnaplaneerija Jaak-Adam Looveer.

Projekti tulemusena ehitatakse Vana-Kalamaja tänavast mugava ja avara kergliiklusruumiga tänav. Elanikel paraneb kergliiklusühendus Kalamaja asumi ja linnakeskuse vahel, turistidele tekib Vanalinnast väärtuslikku puitasumisse, mere äärde ja Lennusadamasse kulgev selge liikumistee, mis Balti Jaamast möödudes tagab mugava ligipääsetavuse kogu linnapiirkonna, Harjumaa ja kõigile Eesti elanikele.

„Projekt on olulise mõjuga linna avamisel merele ning haakub koostatava merevisiooni ideestikuga,“ rõhutas Mänd. Mugav kergliiklusühendus Balti-Jaamaga loob samuti eeldused ühistranspordi suuremaks kasutuseks.

Peamised muudatused on:

Vana – Kalamaja tänavaruumi ümber jagamine laiendades jalakäijate ja ratturite ala ning kitsendades sõiduteed. Parkimine tänaval valdavalt säilib.

Kalamaja väljaku muutmine peamiselt jalakäijate alaks, samal ajal tagades autodele peatumiskohad laste kooli toomiseks / viimiseks.

Tallinna Balti jaama lähirongide paviljoni ette (jalakäijate) väljaku kavandamine ning olemasolevate kioskite likvideerimine.

Jalakäijatele ja ratturitele uute reguleeritud (fooriga) ülekäiguradade kavandamine Toompuiesteele jalakäijate tunneli asemele või lisaks;

Projekti ala asub Tallinna Kesklinna ja Põhja-Tallinna linnaosas ning hõlmab Vana-Kalamaja tänav ja Balti Jaama esise ala (asukoha skeem lisatud). Rekonstrueeritava tänavaruumi pikkus on kokku 1,1 km.

 

Elering alustas Mustamäel õhuliini demonteerimist

12.07.2017

alt
alt

Kuhu küll kõik getod jäid?

12.07.2017

Sarnased uudised

alt

Rakvere Vallimäel valmis unikaalne vabaõhukeskus

alt

Patarei Merekindlus avas kõigile uksed

alt

Rakveres avatakse uuenenud Vallimägi

alt

Stroomi rannahoone arhitektuurikonkursi võitjaks valiti „Rannahoov“

alt

Pärnu uue autosilla arhitektuurivõistluse võitis ehitusfirma Fidele OÜ

alt

Tallink ja Infortar hakkavad 300 miljoniga linnahalli arendama

alt

Tallinna ähvardab sotsiaalne ja ruumiline kapseldumine

alt

Selgusid RB Ülemiste ühisterminali arhitektuurikonkursi võidutööd

alt

Viljandi kaasajastab 3,8 miljoni euroga kesklinna

Kõige populaarsemad

1

Üüritulu deklareeritakse karmi sanktsiooni kartuses üha enam

2

Kinnisvaraturg jätkas juulis taastumise lainel

3

Peamised müüdid, mis kimbutavad koduostjaid

4

Tartu Kandi arenduse esimene hoone sai ehitusloa

5

Varajane tudengikorterite palavik vähendab kaugemate õppurite valikuid

6

Siseturism aitas majutusäril püsida

Toimetaja valik

alt

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

alt

Kuidas valida kinnisvara hindajat?

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla