Pärnu uue bussijaama ehitus kallines pea miljoni võrra

Ehitushanke käigus selgus, et Pärnu bussijaama terminali ehitamise hind kujuneb prognoositud 1,2 miljonist eurost märksa suuremaks, mis tähendab omakorda, et Pärnumaa ühistranspordikeskus peab bussijaama rajamiseks võtma plaanitust ligikaudu neli korda suurema laenu, kirjutab Pärnu Postimees.

Pärnu bussijaama ehitus läheb oodatust kallimaks.

Teisipäeval toimus Pärnumaa ühistranspordikeskuse üldkoosolek, kus kinnitati ettevõte, mis hakkab ehitama bussijaama terminali. Küll ei saa seda ettevõtet transpordikeskuse juhataja Andrus Kärpuki sõnutsi veel avaldada, sest edukas pakkumine avaldatakse alles pärast vaidlustamise aja möödumist. Mainitud otsusega selgus aga bussijaama ehituse maksumus. Vastavalt parimaks tunnistatud pakkumisele läheb terminali rajamine maksma 1,9 miljonit eurot, millele lisandub omakorda sisustuse hind ja reserv, mistõttu ulatub bussijaama ehituseelarve 2,18 miljonini.

Koosoleku dokumentides on märgitud, et eelprojektiga võrreldes tugevdati hoone kandekonstruktsioone ja muudeti nende materjali. Seetõttu on hoone ja vundamendi kandevõime parem, kuid sellega suurenes ehituse maksumuski. Peale selle tõusis varasemaga võrreldes terrassi materjali ja tänavakatete hind, kirjutab Pärnu Postimees.

Hanke käigus esitasid ehitusfirmad pakkumisi, mis jäid 1,9 ja 2,27  miljoni euro vahele. Kõige kallima pakkumise teinud osaühingu Ehitus5eco projektijuht ja juhatuse liige Andres Neemre ütles, et bussijaama projekti põhjal eelarvet koostada osutus keeruliseks. “Arhitekt on head tööd teinud ja ilusa maja joonistanud, kuid see tähendab kalleid lahendusi. Väga kulukad on näiteks klaas- ja vaskplekkpaneelid fassaadil,” selgitas ta.

Hankele esitatud soodsaimaid pakkumisi peab ta võimatult odavaks. “Meie nii odavalt ehitada ei oskaks.”

“Ehitus läks tõepoolest kallimaks,” möönis Kärpuk, lisades, et ehitusvaldkonna hinnadki on aastatega tõusnud. Prognoos, et ehitus läheb maksma 1,2 miljonit, tehti ühistranspordikeskuse juhi sõnutsi eelprojekti põhjal. Kavandi täpsustudes selgus, et esialgne hinnang oli optimistlik. Kärpuki sõnutsi valmistab lisaraha leidmine kindlasti probleeme, kuid koosolekul anti nõusolek vastava suurusega laenu võtmiseks. Kui esialgu plaaniti võtta laenu 255 000, siis nüüd otsustati laenata miljon eurot.

Tema juttu mööda on uue bussijaama tulude abil võimalik oodatust suuremgi laen edukalt tagasi maksta.

Allikas: BNS

Foto: Scanpix

Tallinna korteritehingute koguväärtus kasvas aastaga 60%

08.02.2017

alt
alt

MTA saadab üle 300 000 inimesele maamaksuteate

09.02.2017

Sarnased uudised

alt

Vanasadama trammitee ühendab Tallinna sadama, Rail Balticu terminali ja lennujaama

alt

Tallinna Sadam avas 1,7-miljonise Pikksilma promenaadi

alt

Tallinna Vanasadamas sai nurgakivi kruiisiterminal

alt

Olulise Tallinna liiklussõlme ehitus saab lõpuks hoo sisse

alt

Tallinn ehitab trammitee Vanasadamani

alt

MKM soovitab Ida-Viru maakonnas ehitada 20-miljonise filmistuudio

alt

Tartus valmis Maarjamõisa parkimismaja

alt

Tallinna ja naabervaldade vaheline trammiühendus on igas suunas tasuv

alt

Vaata, milline Rail Baltica tulevikus välja näeb

Kõige populaarsemad

1

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

2

Tagashoidlik loto mängimine kodulaenu ei välista

3

Kinnisvaraturul valitsevad optimism ja pessimism segamini

4

Efteni kolmas fond langes poolaastaga ligi 1,1 miljoniga kahjumisse

5

Kuidas kinnisvara hindamisest maksimumi võtta?

6

Koroonakriis pani suvilaid soetama soomlased, aga mitte eestlased

Toimetaja valik

alt

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

alt

Kuidas valida kinnisvara hindajat?

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla