Tartu legendaarne kaarsild läheb remonti

Varakevadest algav ja pool aastat vältav Kaarsilla rekonstrueerimine loob  sügiseks jalakäijatele ja rattureile senisest mugavamad ja turvalisemad  liiklemisvõimalused.

Tartu vaade.

Silda laiendatakse mõlemalt poolt ligi meetri jagu  ning ehitatakse välja uued peale- ja mahatulekud. Remonditakse kõik silla konstruktsioonid ja kesklinna-poolsesse otsa rajatakse sillaalune  kaldapromenaade ühendav kergliiklustee. Sillale tulevad ka uued valgustus- ja elektrisüsteemid.

Aprillist algava Kaarsilla remondi ajaks ajutist ujuvsilda Emajõele ei  paigaldata, kuna Veeteede ameti tingimuste kohaselt oleks see üle poole  ööpäevast jalakäijaile suletud ning ajutine lahendus läheks ebamõistlikult  kalliks.

„Kaalusime põhjalikult läbi kõik võimalused, kuidas leevendada Kaarsilla remondi ajal tekkivaid ebamugavusi liiklejaile, keda on sillal umbes 7800  ööpäevas,“ ütles Tartu linnapea Urmas Klaas. Linnapea sõnul oleks ajutine ujuvsild Kaarsilla lähistel olnud parim lahendus, kuid jõeliikluse  tagamiseks seatud tingimused ja silla kõrge hind koos regulaarse  avamise-sulgemise nõudega teevad selle lahenduse ebamõistlikuks.

Veeteede ameti antud lähtetingimuste kohaselt tulnuks ajutine pontoonsild  avada igas tunnis minimaalselt 10 meetri laiuselt jõel liiklejate  läbilaskmiseks ning täielikult avada jõeliiklusele õhtul kella 19st kuni hommikul kella 7ni. Kõiki avamisi kokku liites jääks ajutine sild  jalakäijatele suletuks ühtekokku ligi 14 tunnil ööpäevast. Lisaks eeldaks silla regulaarne avamine-sulgemine ka inimeste töölevõtmist.

Ujuvsildade rajamisega tegelevate ettevõtete hinnangul läheks ajutise  silla paigaldamine maksma 120 000 kuni 150 000 eurot, mis moodustab umbes  viiendiku Kaarsilla rekonstrueerimiseks kuluvast summast.

Ühe võimalusena kaaluti ka ajutise sillakonstruktsiooni rajamist jõe kõige kitsamasse kohta turuhoone lähistele. Kuid see olnuks ülemäära kallis ja samas ka Võidu sillale liiga lähedal. Linnavalitsus kaalus veel ka  15-minutilise intervalliga ringbussiliikluse käivitamist. Kuid leiti, et sellegi variandi efekt jääks väikseks, kuna jalakäija liikumistee

Pikkus üle lähedalasuvate sildade võtaks aega vähem kui bussi liikumise  intervall. Sama meelt oldi jõe ületamiseks parve kasutamise suhtes, mis  kindlasti elavdaks küll linnapilti, kuid arvestades parve väikest  mahutavust, ei tooks selle käikupanek olulist leevendust.

Kaarsilla asemel üle Võidu silla jõge ületades tuleb teha umbes  700-meetrine ring  ja üle Vabadussilla minnes umbes kilomeetrine ring.

Kaarsilla remonti on kavas alustada aprillis ja selle eeldatav maksumus  koos vajalike lisatöödega on alla 1 miljoni euro.

Bekkeri sadamasse kavandatakse uusi tootmishooneid

17.01.2017

alt
alt

Noblessnerisse plaanitakse virtuaalreaalsuse elamuskeskust

17.01.2017

Sarnased uudised

alt

Tartu Ülikooli Delta keskus sai nurgakivi

alt

Lasnamäele Pae pargi serva rajatakse spordihoone

alt

Tartu kuulutas välja Marja silla ideekonkursi

alt

Tammsaare parki kavandatakse kohvikpaviljoni

alt

Tartu Raatuse kvartalisse planeeritakse kõrghooneid

alt

Algas Põlva keskväljaku ehitus

alt

Tartu linn ei poolda ERM-i ümbruse muutmist korterelamute alaks

alt

Reidi tee teine etapp sai ehitusloa

alt

T1 Mall of Tallinn toob Eestisse uue mõttemalli kaubanduskeskusest

Kõige populaarsemad

1

City24 esitleb Eesti parimat valmismajade valikut

2

City24 saade „Meie kaunid kodud“: Näitleja Veikko Täär hindab Tartu kõrgeima elumaja vaateid

3

Tallinnasse koduostjad ihaldavad enim Nõmme ja Pirita kodusid

4

Ehituslubade väljastamine kasvas esimeses kvartalis 2,4 protsenti

5

Haaberstis sai nurgakivi uus elamurajoon

6

Tehnikaülikoolis arendatakse tarka lifti

Toimetaja valik

alt

Turuaktiivsuse langust on viimasel kahel kuul vedanud Tallinn

alt

Milline on hea kinnisvarakuulutuse foto?

alt

SEB: Põhjamaade kinnisvaraturu langus mõjutab ka Eesti ettevõtjaid