Tartu linnavalitsus kaalub trammiliini rajamise võimalusi

Tartu linnavalitsus kaalub uue üldplaneeringu koostamise käigus ka trammiliini ideed, mille üks ots oleks Annelinnas ja teine Maarjamõisas, aga võibolla ka Lõunakeskuse juures või Ränilinnas, kirjutab Tartu Postimees.

Tartu vaade.

 

Linnapea Urmas Klaas ütles teisipäeval, et linnavalitsus paneb ette kavandada trammi liikumiskoridori, mille põhjendus on elanike parem liikumisvõimalus ja keskkonnahoiu püüe.

Võimalikud trassikoridorid on variatsioonidega, kuid põhiidee on, et Annelinnas kulgeks tramm mööda Anne jalakäijate kaart, kesklinnas läheks rajatavale Holmi sillale, Vanemuise mäest üles, seejärel raudtee alt läbi Lembitu tänava piirkonnas, edasi jõuaks näiteks Nooruse või Ostwaldi tänava kaudu ülikooli Maarjamõisa linnakusse.

Tartu abilinnapea Jarno Laur ütles, et tinglikult on jutt trammist, täpsemast tehnilisest lahendusest olevat vara rääkida. "Tartu on kompaktne linn, Annelinnas on suur elanike tihedus ning kesklinn, Maarjamõisa ja Lõunakeskus on sihtkohad, kuhu käib suur igapäevane liikumine," põhjendas ta. "Lühikese telje peale saab panna palju liikumist, paratamatult viib see mõttele, et võiksime kasutada innovaatilisemaid meetodeid, võtta inimesi autoteedelt ära ja panna kuhugi mujale."

Laur rõhutas, et trammi ei pandaks suurtele magistraalidele, vaid kõrvaltänavatele, kus jalakäijatel on mugav trammile minna. Kaalu on ka seisukohal, et trammil on kiiruse eelis siis, kui see sõidab tipptunnil autoliiklusest lahus. Bussiliiklus ei paku just sel põhjusel kiiremat varianti, et bussid liiguvad samas kitsikuses.

Esialgu räägib linnavalitsus visioonist, mingeid arvutusi, mis trammiliini rajamine maksab, linnajuhtide sõnul veel ei ole. Edasised sammud sõltuvad sellest, kuidas avalikkus mõtte vastu võtab. Kui toetavalt, jõuab trammiliini ehitus arengukavasse ning järgnevad tasuvusuuring ja muud ettevalmistused.

Tallinna Linnatranspordi aktsiaseltsi infrastruktuuridirektor Jüri Malken ütles, et laias laastus võib kilomeetri uue trammitee hinnaks rehkendada miljon eurot, iga alajaama hinnaks ka miljon, neid võib vaja olla iga paari kilomeetri tagant. Ühe trammikoosseisu hind on suurusjärgus 2,5 miljonit eurot.

 

Allikas: BNS

Mustamäe ja Nõmme piirile kavandatakse uuselamurajooni

11.01.2017

alt
alt

Tallinna kesklinna piirile kavandatakse uusi ärihooneid

11.01.2017

Sarnased uudised

alt

Tallinna Vanasadamas avati uus kruiisiterminal ja promenaad

alt

Tartu linnavalitsuses alustab juunist tööd ruumiloome osakond

alt

Tallinna Sadam kujundab ümber D-terminaliga piirneva välisruumi

alt

Üha arenev taristu hoogustab uute elu- ja äripindade lisandumist Haaberstisse

alt

Tartu sadamaraudtee koridor planeeritakse suuremas osas rohealaks

alt

Looduskaitse kriipsutas Tartu Sõbra silla mõtte maha

alt

Pirita velodroomist võib saada spordikeskus

alt

Nõmme keskuse areng on sisse saanud uue hoo

alt

Lasnamäele rajatakse Tondiraba park

Kõige populaarsemad

1

Kinnisvaratehingute koguväärtus püstitas II kvartalis uue rekordi

2

Tabasallu kerkib 15 miljonit eurot maksev kogukonnakeskus

3

Kuidas luua lastele aeda mõnus ja turvaline mänguala?

4

Eesti puitmajatootja ehitas Soome elamumessile eksklusiivse villa

5

Materjalide kallinemine tõstis ehitushinnaindeksi rekordtasemele

6

Arco Vara nõukogu otsustas teha jaeinvestoritele suunatud aktsiaemissiooni

Toimetaja valik

alt

Juurdepääsutee on krundi väärtuse oluline komponent

alt

Olulised põhjused, miks kaasomandit vältida

alt

Mida jälgida vana (maa)maja renoveerimisel?