Tartu linnavalitsus kaalub trammiliini rajamise võimalusi

Tartu linnavalitsus kaalub uue üldplaneeringu koostamise käigus ka trammiliini ideed, mille üks ots oleks Annelinnas ja teine Maarjamõisas, aga võibolla ka Lõunakeskuse juures või Ränilinnas, kirjutab Tartu Postimees.

Tartu vaade.

 

Linnapea Urmas Klaas ütles teisipäeval, et linnavalitsus paneb ette kavandada trammi liikumiskoridori, mille põhjendus on elanike parem liikumisvõimalus ja keskkonnahoiu püüe.

Võimalikud trassikoridorid on variatsioonidega, kuid põhiidee on, et Annelinnas kulgeks tramm mööda Anne jalakäijate kaart, kesklinnas läheks rajatavale Holmi sillale, Vanemuise mäest üles, seejärel raudtee alt läbi Lembitu tänava piirkonnas, edasi jõuaks näiteks Nooruse või Ostwaldi tänava kaudu ülikooli Maarjamõisa linnakusse.

Tartu abilinnapea Jarno Laur ütles, et tinglikult on jutt trammist, täpsemast tehnilisest lahendusest olevat vara rääkida. "Tartu on kompaktne linn, Annelinnas on suur elanike tihedus ning kesklinn, Maarjamõisa ja Lõunakeskus on sihtkohad, kuhu käib suur igapäevane liikumine," põhjendas ta. "Lühikese telje peale saab panna palju liikumist, paratamatult viib see mõttele, et võiksime kasutada innovaatilisemaid meetodeid, võtta inimesi autoteedelt ära ja panna kuhugi mujale."

Laur rõhutas, et trammi ei pandaks suurtele magistraalidele, vaid kõrvaltänavatele, kus jalakäijatel on mugav trammile minna. Kaalu on ka seisukohal, et trammil on kiiruse eelis siis, kui see sõidab tipptunnil autoliiklusest lahus. Bussiliiklus ei paku just sel põhjusel kiiremat varianti, et bussid liiguvad samas kitsikuses.

Esialgu räägib linnavalitsus visioonist, mingeid arvutusi, mis trammiliini rajamine maksab, linnajuhtide sõnul veel ei ole. Edasised sammud sõltuvad sellest, kuidas avalikkus mõtte vastu võtab. Kui toetavalt, jõuab trammiliini ehitus arengukavasse ning järgnevad tasuvusuuring ja muud ettevalmistused.

Tallinna Linnatranspordi aktsiaseltsi infrastruktuuridirektor Jüri Malken ütles, et laias laastus võib kilomeetri uue trammitee hinnaks rehkendada miljon eurot, iga alajaama hinnaks ka miljon, neid võib vaja olla iga paari kilomeetri tagant. Ühe trammikoosseisu hind on suurusjärgus 2,5 miljonit eurot.

 

Allikas: BNS

Mustamäe ja Nõmme piirile kavandatakse uuselamurajooni

11.01.2017

alt
alt

Tallinna kesklinna piirile kavandatakse uusi ärihooneid

11.01.2017

Sarnased uudised

alt

Arhitektid: Vanasadama piirkonnast peab saama kõigile avatud linnakeskus

alt

Vana-Kalamaja tänavaruumi ideekonkursi võitis arhitektuuribüroo Kavakava

alt

Väike-Maarja aleviku keskus kujundatakse 1,6 miljoniga ümber

alt

Tallinn rajab kolme linnaossa seninägematud obstaaklid

alt

Tallinna vanalinna müür ja tornid saavad tervikliku valgustuslahenduse

alt

Algas Põlva keskväljaku ehitus

alt

Tartu sai uue üldplaneeringu

alt

Tallinna linnahalli ja lähiala detailplaneering sai kehtestamisküpseks

alt

Nõmme saab Male tänava

Kõige populaarsemad

1

Hipsterkorterite hinnad põrkusid taluvuspiiriga

2

Väikeste ruumide sisustamine nõuab nutikust

3

SEB: Kinnisvaraturul tasub valmistuda ka halvemaks ajaks

4

Uus-Peetri Kodu – mugav elu pealinna lõunaväravas

5

Kuidas olla kindel, et uusarendus valmis saab ja inimene rahast ilma ei jää?

6

Eestis asuv hotell valiti parima disainiga luksushotelliks

Toimetaja valik

alt

SEB: Kinnisvaraturul tasub valmistuda ka halvemaks ajaks

alt

Väikeste ruumide sisustamine nõuab nutikust

alt

Haldusreformi järel muutub Eestis ligi 200 000 elukoha aadressi