Ettevõtted otsivad võimalust bürooruumide ristkasutuseks

Mikromeeskondadele sobilikud co-working ruumid ei ole ammu uudis, kuid koroonakriisi tuules on levimas uus trend, kus suuremad meeskonnad otsivad kontoripinnale efektiivset ristkasutust, kinnitab kinnisvaraarendaja Hepsori juht Henri Laks.

Ärikinnisvara, Büroopinnad, Hepsor, Büroopindade ristkasutus, Henri Laks

“Kontorites füüsiliselt kohalkäimine on paljudes ettevõtetes oluliselt muutunud, ruumid seisavad päevi tühjad ja nii on hakatud aktiivselt otsima võimalusi muutustega kohaneda,” rääkis Laks, kelle sõnul kaalutakse uue büroo valimisel mitmeid erinevaid jagamismajanduslikke variante. "Sünergia tekkimiseks on võtmeküsimus leida üksteist täiendavate vajadustega ettevõtted ja sobiv ruumiplaan," rõhutab Laks.

"Tundub, et uue trendi vedajateks võivad esmalt saada keskkonnateadlikumad ettevõtted," rääkis Laks, kelle sõnul on jagamisvõimalusi uuritud just Hepsori arendatavate uute rohebüroohoonete Büroo 113 ja Grüne puhul.

“Praeguseks on läbi modelleeritud mitmeid erinevaid lahendusi, sest ka ristkasutuse soovid ja vajadused on erinevad,” märkis Laks. Ta tõi näiteks, et kuna kontorites kohapeal töötavate inimeste arv on vähenenud, siis võib ühel ettevõttel olla korrusest mingi osa kindlaid töökohti ja teisel samal korrusel teine osa kindlaid töökohti, kuid lisaks jagatakse kolmandat gruppi nii-öelda lühiajalise töö kohti, aga ka kööki, nõupidamisteruume ja muid üldkasutatavaid alasid.

Samuti on võimalik kahel või enamal ettevõttel kogu ühine kontoripind ära jagada päevade kaupa. “Selline lahendus sobib neile, kes saavad korraldada oma tegevuse nii, et on eraldi kontoripäevad ja välitööpäevad või kui suur osa tööst on kodukontoritesse viidud, ent teatud osal nädalast on vajalik siiski füüsiliselt kokku saada,” lisas Laks, kelle sõnul on sõltub täpne ristkasutuse lahendus ikkagi ettevõtete soovidest ja vajadustest.

Ristkasutuse puhul on Laksi sõnul tulemuseks selgelt optimeeritud ruumide kasutus ning väiksemad kulud nii sisustamisele kui igapäevases tegevuseks. “Saab ju omavahel jagada väga paljusid erinevaid kulusid alates internetiühendusest kuni koristuskulude, ruutmeetripõhiste kommunaalkulude kui isegi vastuvõtutöötajani,” selgitas Laks.

Foto: Pixabay

5 asja, mille arvelt ei tohiks kontorit valides kokku hoida

03.03.2021

alt
alt

LVM müüs kahe kuuga läbi neli uut kortermaja

04.03.2021

Sarnased uudised

alt

Kaarsilla Kinnisvara ehitab Kandi arendusse kolmanda hoone

alt

Novira rajab Riia kesklinna 55 miljoniga ärikeskuse

alt

Kodukontorid uusi büroopindu siiski tühjaks ei jäta

alt

Kalamaja tuiksoonele rajatakse 30 miljonit maksev ärikvartal

alt

Tõrva saab peagi ligi 2,4 miljonit eurot maksva uue spaa

alt

Tondi ajalooline linnak saab uue büroohoone

alt

Sõõrumaa tahab Patarei arenduse viieks aastaks pausile panna

alt

Kontori eest võlgu ei jääda

alt

Legendaarne Adavere tuulik ootab uut omanikku

Kõige populaarsemad

1

Millised on üleandmise-vastuvõtmise akti olulised aspektid kinnisvara ostul, müügil ning üürimisel?

2

Pärnu maantee ääres algas uue viiekordse kortermaja ehitus

3

Tallinna ehitusprojektide menetluste arv lööb rekordeid

4

Kaarsilla Kinnisvara ehitab Kandi arendusse kolmanda hoone

5

Materjalide kallinemine hoiab ehitushinnad tõusukursil

6

Arco Vara maksab dividendi 6 senti aktsia kohta

Toimetaja valik

alt

Mida jälgida vana (maa)maja renoveerimisel?

alt

Buumi pole, aga olukord on siiski uskumatu

alt

Kus on kinnisvaramull?