Tallinna Vanasadamas sai nurgakivi kruiisiterminal

Tallinna Vanasadamasse rajatavale  kruiisiterminalile pandi  täna nurgakivi. Nurgakivi asetasid paika Tallinna Sadama infrastruktuuri divisjoni juht Peeter Nõgu ning YIT Eesti AS-i juhatuse liige Margus Põim.

Kruiisiterminal.

Tallinna Sadama infrastruktuuri divisjoni juht Peeter Nõgu nentis, et kuigi eriolukorra tõttu on ehitajal tulnud ehitustööde protsesse üle vaadata  tagamaks töötajate turvalisus ja ohutus, on siiski suudetud ehitusgraafikust kinni pidada ning saame täna hoonele ka nurgakivi paigaldada. “Aprilli lõpus algama pidanud kruiisihooaeg on edasi lükkunud ja see annab võimaluse ehitajal töödega jõudsalt edasi minna ning peatselt näeme ka terminalihoonet kerkimas.“

YIT Eesti AS-i juhatuse liikme Margus Põimi sõnul  on kruiisiterminali ehitusel terminalihoone kõik vundamenditaldmikud valatud ja alustatud on hoone karkassi postide paigaldusega. „Promenaadi osas toimub killustikaluse tegemine ning vundamendi ehitus ning maastikuarhitektuursele lahendusele vastavate pinnavormide rajamine.“ 

Tallinna Sadam sõlmis jaanuarikuus lepingu YIT Eesti ASiga kruiisiterminali ehitamiseks. Lepingu maksumus on 13,7 miljonit eurot. Uue kruiisiterminali  valmimine on planeeritud juulikuusse 2021.

Multifunktsionaalne ja keskkonnasõbralik kruiisiterminal ehitatakse Vanasadamasse olemasolevate kruiisikaide vahetusse lähedusse. Mööda mereäärt ja tulevase kruiisiterminali katusetasandilt kuni muuli otsani rajatakse linnarahvale avatud jalutuspromenaad koos rohealadega.

Tulevase kruiisiterminali puhul on lähtutud nii kruiisireisijate kui ka linnakodanike vajadustest. „Eesti  suurima mereväravana ning esimese mulje loojana soovime pakkuda meie pealinna külastajatele  parimat külastuselamust.  Vähemtähtis pole  mereääre avamine linnakodanikele ja külastajatele.  Usume, et uuest terminalist ja avatud jalutuspromenaadist saab linna üks visiitkaartidest ning armastatud ajaveetmiskoht  kohalikele,“ märkis Peeter Nõgu.

Terminali tehniline disain lähtub eelnevalt teostatud uuringust, kus selgitati välja millised energiasäästlikud ja ökoloogiliselt jätkusuutlikud lahendused on sobivad hoone ehituseks Põhjamaa kliimas, mis võimaldaks hoonet kasutada ka väljaspool kruiisihooaega. Uuring teostati Green Cruise Port projekti raames, mida kaasfinantseeris Euroopa Liit Interreg Baltic Sea programmi kaudu.

Näitajad:
  • Kasulik ala – 4 000 m2
  • Suur saal – 1 750m2
  • Restorani kohti - 120, pindala - 300 m2
  • Promenaad – pikkus 850m
  • Jätkusuutlikud lahendused:
  • Terminali kütte- ja jahutussüsteemid merevee baasil
  • Päikesepaneelid
  • LED valgustus
  • Nõudluspõhine (CO2 ja temperatuuri järgi juhitavat) ventilatsioonisüsteem
  • Loomulik suitsueemaldussüsteem

 

Korterite hindu ei dikteeri enam müüjad, vaid ostjad

30.04.2020

alt
alt

Tallinna korteri ruutmeetrihind langes aprillis võrreldes eelmise kuuga 0,7 protsenti

04.05.2020

Sarnased uudised

alt

Tallinna Vanasadama D-terminal uueneb 2020. aasta kevadeks

alt

Coop ehitab Tartusse ujula ja veekeskuse

alt

MKM soovitab Ida-Viru maakonnas ehitada 20-miljonise filmistuudio

alt

Eesti kinnisvaraarendaja ehitab Riia IKEA kõrvale hiiglaslikku kaubanduskeskust

alt

Sõlmiti leping Porto Franco esimese maja ehitamise peatöövõtuks

alt

Aqva Hotels rajab Viljandisse veekeskuse

alt

Pärnu kaubanduskeskus Port Artur kavandab laiendust

alt

Koolide ja muude avalike objektide ehitus jääb ukrainlasteta seisma

alt

Ülemiste City uus 12-korruseline büroohoone sai nurgakivi

Kõige populaarsemad

1

Segased signaalid kinnisvarasektoris

2

Kui palju kinnisvara Eestis kingitakse?

3

Startis sügise suurim valmismajade kampaania

4

Kuidas valida elutoa diivanit?

5

Mis on väikese korteriühistu aruandluses teisiti?

6

Invego rajab Tiskreoja elurajooni juurde ulatusliku ridaelamukompleksi

Toimetaja valik

alt

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

alt

Kuidas valida kinnisvara hindajat?

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla