Hea maakleri pakkumised on kõikides kinnisvaraportaalides

25. oktoobril toimus Metropol Spa Hotellis ülipopulaarseks osutunud City24 hommikukursus maakleritele, kus esinesid osaühingu Domare Kinnisvara maakler Andrus Soonsein, kinnisvaraportaali City24.ee analüütik Mari-Liis Tamm ja juhataja Karin-Noppel Kokerov.

City24, Kinnisvarakoolitused, Kinnisvarakoolitus, Kinnisvaramaaklerite kursused, Maaklerite koolitamine, Maaklerteenus, Mari-Liis Tamm, Maaklerite koolitused, Andrus Soonsein, Karin Noppel-Kokerov

Pika maakleritöö kogemusega Andrus Soonseina ettekanne keskendus eduka maakleri tegevustele ja omadustele.

„Kinnisvara müük on nagu ratas – kui üks osa on puudu, siis ratas ei veere,“ rääkis Soonsein.

Objektide müüki saamise juures soovitas ta igal juhul vormistada kliendiga maakler- või käsundusleping. Müügimaterjalide koostamise ja turunduse korraldamise juures tuleks alati selgelt läbi mõelda sihtgrupp, kellele müüa.

Suurimate maakleri töö vigadena tõi esineja välja objektide pakkumise üle turuhinna, müügi- ja tegevusplaanide puudumist või siis jäetakse mingi oluline tegevus unustusse.

Efektiivsuse saavutamiseks soovitas Soonsein maakleritele päeva tegevuste nimekirja koostamist, aga ka keerulisemate ülesannete esmajärjekorras tegemist.

Edukusele maakleritöös aitab kindlasti kaasa ka töökus, süsteemsus ja distsiplineeritus. Maakler peab end pidevalt koolitama, olema koostööle avatud ja leidma vajadusel klientidele ka lahendusi, mis ehk alati otseselt tema tööd ei puudutagi.

„Tänapäeva maakler peab olema kogu aeg kättesaadav, põhjalikult oma objekti tundma, lahendusi välja pakkuv, leidlik ja innovatiivne. Samas peab ta oskama hoida elu tasakaalus ja ka puhata,“ rääkis Soonsein.

Veel rõhutas ta, et maakler on avaliku elu tegelane, keda kliendid jälgivad ja seetõttu on väga tähtis oma brändiga tegeleda. Head kuvandit on raske luua, kuid väga kerge rikkuda.

Sotsiaalmeedia pakub endiselt häid võimalusi

Kinnisvaraportaali City24.ee analüütik-turundaja Mari-Liis Tamm andis maakleritele ülevaate sotsiaalmeedia hetketrendidest ja konkreetsetest võimalustest oma objekte paremini turundada. Sotsiaalmeedia kanaleid, mis aitavad maakleritel oma brändi luua ja müüki tõhustada, on palju – Facebook, Instagaram, Youtube – kõigil omad võimalused ja piirangud.

„Alustuseks tuleks paika panna eesmärgid, mida oma tegevusega sotsiaalmeedias soovitakse saavutada: mõelda välja, millised kanalid sobivad; luua graafik, postituste seaduspärasus; leida sarnase sisuga kontosid, kellega koostööd teha ja hoida kontodel igapäevaselt silm peal,“ soovitas Tamm.

Arvestada tuleb erinevate kanalite nüanssidega. Instagramis töötab väga hea foto, Facebook nõuab nii head teksti kui pildimaterjali ning rohkem järjekindlust – 2-5 postitust päevas – aga ka rohkem teadmisi sihtgrupi määramisest, sihitud reklaamist ja eelarve seadmisest.

Loomulikult tasub seda kõike võimenduse saamiseks kombineerida kinnisvaraportaali pakutavate võimalustega.

Portaalideta enam läbi ei saa

City24.ee juhataja Karin Noppel-Kokerovi ettekandes oli vaatluse all kasutajakäitumine kinnisvaraportaalis ja portaalide roll kinnisvaravahenduses.

Esineja märkis alates 2008. aastast ehk möödunud buumiajast on kinnisvaraportaalid lõpptarbija jaoks peamine kanal kinnisvara otsimiseks. Kui endale sobiv kinnisvara on leitud, siis jäävad tarbijad portaale külastama, et hoida end kinnisvaraturuga kursis – seega külastab kinnisvaraportaale oluliselt suurem hulk inimesi kui on tegelikke ostuhuvilisi.

Kinnisvaraportaalide huvi on olla tuntud keskkond, mis viib kokku kinnisvara ostja ja müüja ning vastata lõpptarbija ootustele. Selleks tuleb tagada tehnoloogiline võimekus ja ajaga kaasas käimine – kinnisvarakuulutuste juures on oluline roll kvaliteetsetel fotodel, aga suurt populaarsust omavad ka virtuaaltuurid ja videod.

„Seejuures tuleb arvestada, et portaalide külastajad kasutavad kinnisvarapakkumiste otsimiseks ja jälgimiseks üha enam mobiilseid seadmeid – City24 külastajatest leiab tee portaali 26 protsenti läbi nutitelefoni, 8% tahvelarvuti kaudu, 35% eelistab laua- ja 31% sülearvutit,“ lausus Noppel-Kokerov.

Kinnisvarafirmade ja maaklerite jaoks on kahtlemata oluline portaalis nende brändi tuntuse tagamine, igapäevatöö lihtsustamine ja turundusvõimaluste pakkumine.

Ettekandja tõi esile ka hiljuti korraldatud lõpptarbija uuringutulemused, kust selgus, et kinnisvarakuulutuse juures soovitakse enim näha objektiga kaasnevaid (kommunaal)kulusid, kvaliteetseid fotosid ning ruumide plaane. Enamik uuringule vastanuist teatas, et saab kinnisvaraobjektide kohta info peamiselt kinnisvaraportaalidest.

Noppel-Kokerov tutvustas lõpetuseks ka City24 Aasta Tähe statuuti. Kinnisvaraportaal annab Aasta Tähe auhinna välja iga aasta lõpus klientide parimat tagasisidet pälvinud maakleritele. Möödunud aasta laureaatidega saab tutvuda siin.

Ehitussektor on aeglustumas

26.10.2018

alt
alt

Tallinna tuiksoonele kerkib stiilne kaksiktorn

29.10.2018

Sarnased uudised

alt

Uuring: Uue kodu soetamise soov püsib vaatamata koroonakriisile

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla

alt

Esimese korruse kaubanduspindade nõudlus on oluliselt kasvanud

alt

Tabasalu südamesse tuleb üle 15 aasta uus elamukvartal

alt

Menukas Tiskreoja elurajoonis on uue kodu leidnud juba üle saja pere

alt

Jazzkaar otsib erilisi kodusid

alt

Teisest pensionisambast vabaneva raha mõju kinnisvaraturule hinnatakse üle

alt

Tallinna korterimüüjad küsivad turuväärtusest kohati poole kõrgemat hinda

alt

Merko alustas Lahekalda korterelamute esimese etapi ehitust

Kõige populaarsemad

1

Puhas sissekolimise rõõm ja luksus!

2

DEPO avab Tallinnas Eesti suurima aia- ja ehituskaupade poe

3

City24.ee toob reaalsed kliendid

4

Swedbanki peakontor kolib Hipodroomi kvartalisse

5

Andree Raid: Kinnisvarainvestorid, palun rahakott valmis panna!

6

Lumi Capital avas logistikakinnisvarale keskenduva ärisuuna

Toimetaja valik

alt

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

alt

Kuidas valida kinnisvara hindajat?

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla