Tartu linna idapoolne ümbersõidutee on valmis

Tartu viimaste aastakümnete suurim tee-ehitusobjekt – linna idapoolne  ümbersõidutee on valmis.

Taristu, Linnauuendus, Tartu, Andres Pool, TREF AS, Toner-Projekt OÜ, Taalri  Varahaldus AS

Linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Andres Pooli sõnul valmis  Idaringtee kolmas ehitusala lepingujärgseks tähtajaks - 18.juuliks 2018.

"Liiklusele avasime kolmanda ehitusala juba eelmise aasta detsembris, sest  enamik töid said selleks ajaks valmis ning tee sai talveks liiklusele  avada," rääkis Pool. Selle aasta  kevadel sai teelõik pealmise  asfaldikihi, tehti markeerimistööd, paigaldati klaasist müratõkked  viaduktidele, korrastati ja haljastati  tee keskel olevad haljassaared ja  teepeenrad ning paigaldati istepingid.

Tartu idapoolse ümbersõidu kolmas ehitusala  on 1,56 km pikkune teelõik  Lammi tänava liiklusringist Räpina maanteeni. Lisaks uuele teelõigule  ehitati tööde käigus osaliselt ümber ka  Mõisavahe ja Nõlvaku tänav ning Soojuse tee. Luunja valda suunduvale Soojuse teele rajati eritasandiline  liiklussõlm ning ehitatud on kaks kergliikluse viadukti, mis võimaldavad  jalakäijail ja rattureil ohutult ringteed ületada.

Tartu idapoolse ringtee kolmanda ehitusala ehitas AS TREF, projekti  koostas Toner-Projekt OÜ ja omaniku järelevalvet tegi AS Taalri  Varahaldus. Kolmanda ehitusala kogumaksumuseks kujunes 6,9 miljonit eurot.

Idapoolse ümbersõidutee kolmanda etapi ehitus algas  2017. aasta  jaanuaris.

Idaringtee 1. ehitusala, mis kulgeb Postimaja liiklussõlmest Tartu  vanglani, avati 2013. aastal ja  2. ehitusala - uus tee Tartu vangla  juurest Lammi tänavani, koos Ihaste sillaga -  valmis 2015. aastal.

Kolme ehitusala kogupikkus on 6,5 kilomeetrit ning kogumaksumus on 51,9  miljonit eurot, millest  85 protsenti rahastas Euroopa Liidu  Ühtekuuluvusfond ja 15 protsenti Tartu linn.

Idapoolne ümbersõidutee ühendab omavahel kaks riigimaanteed – Tallinn-Tartu-Luhamaa ja Tartu-Räpina-Koidula maantee, mis vähendab  transiitliiklust linna teistel tänavatel. Samuti võimaldab Idaringtee  kiiremaid linnaosade vahelisi liikumisi: Ropka ja Annelinna vaheline  teepikkus vähenes umbes 3 km võrra ning enamikul osal uuest ringteest on  lubatud sõidukiirus 70 km/h.

Swedbank: kinnisvaraturul mulli ei ole

30.07.2018

alt
alt

Hoonestamata ärimaid müüdi mullu 29,8 miljoni euro eest

31.07.2018

Sarnased uudised

alt

Vanasadama trammitee ühendab Tallinna sadama, Rail Balticu terminali ja lennujaama

alt

Tallinna Sadam avas 1,7-miljonise Pikksilma promenaadi

alt

Olulise Tallinna liiklussõlme ehitus saab lõpuks hoo sisse

alt

Tallinn ehitab trammitee Vanasadamani

alt

Kavandatav kergliiklustee viib ohutult Balti jaamast Stroomi randa

alt

Lasnamäele rajatakse Tuletorni tänav

alt

Tartu Marja tänava silla ideekonkursile saabus ligi 20 tööd

alt

Tartu kuulutas välja Marja silla ideekonkursi

alt

Pärnu linn loobub senisest sillakoridorist

Kõige populaarsemad

1

Üüritulu deklareeritakse karmi sanktsiooni kartuses üha enam

2

Kinnisvaraturg jätkas juulis taastumise lainel

3

Peamised müüdid, mis kimbutavad koduostjaid

4

Tartu Kandi arenduse esimene hoone sai ehitusloa

5

Varajane tudengikorterite palavik vähendab kaugemate õppurite valikuid

6

Siseturism aitas majutusäril püsida

Toimetaja valik

alt

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

alt

Kuidas valida kinnisvara hindajat?

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla