Õppejõud: riik on oma asutustele valinud asukohad, mida tööinimesel on võimatu külastada

Ettevõtluskõrgkooli Mainor teenindusjuhtimise õppejõu Katrin Kreegimäe sõnul on Eesti riik muutnud oma asutuste asukohad ja lahtiolekuajad selliseks, mida tööinimesel on võimatu külastada, ainsana on sobivas kohas ministeeriumid ise.

Haldus, Mainor, Katrin Kreegimäe, Riigimaja, Riigiasutused, Ettevõtluskõrgkool Mainor

 Katrin Kreegimäe sõnul näib riigil erinevalt erasektori ettevõtetest puuduvat tahtmine oma kliente ehk Eesti inimesi viisakalt teenindada. See on põletav probleem, sest pealekasvav põlvkond mõtleb globaalselt ja näeb tööturuna kogu maailma.

 „Sõnades tahame, et noored Eesti talendid ei lahkuks ja uusi tuleks juurde. Kui aga riik teenusena on ebamugav, siis valitakse parem teenusepakkuja. See võib olla riikidest mõeldes harjumatu võrdlus, aga on aina enam uus reaalsus,“ ütles Kreegimäe.

Õppejõu sõnul kõiki riigi ja elaniku puutepunkte digitaalseks muuta ei saa ja pole ka vaja. Mida rohkem avalikke teenuseid digitaliseeritakse, seda enam peaks aga tõusma järelejäänud näost-näkku suhtluse ja teenindamise kvaliteet.

“Näiteks Tallinnas koliti Kodakondsus- ja migratsiooniameti esindused, kus aeg-ajalt on kõigil vaja dokumenti või ID-kaardi paroole uuendamas käia, linna äärde, sisuliselt nurgatagustesse, kuhu on ühistranspordiga või jala lootusetu jõuda. Sama on ka autoregistrikeskusega. Rent on äärelinnas odavam, aga sellega muudetakse inimeste elu väga ebamugavaks ning tehakse selgeks, et isegi pealinnas ilma autota hakkama ei saa. Ainsana asuvad ligipääsetavates asukohtades ministeeriumid ise,” tõi teenindusjuhtimise õppejõud välja.

“Sama valuline teema on riigiasutuste lahtiolekuajad. Eraettevõtted, kes ka tegelikult pingutavad, et inimesed nende juurest ei lahkuks, hoiavad oma esindused avatud ka sellistel aegadel, millal inimestel reaalselt on võimalik neid külastada. Riigiametid on avatud aga kella viieni õhtul – nii, et mugav oleks teenindajatel, mitte klientidel. Tegelikult peaksid esindused olema avatud siis, kui klientidel ehk kodanikel on mugavaim neid külastada, näiteks kolmest kaheksani õhtul,” soovitas Kreegimäe.

“Igal vähegi edukal eraettevõttel, kes klientidega kokku puutub, on üks olulisemaid osakondi klienditeenindus. Kui Eesti tahab olla talentidele ligitõmbav elupaik, siis miks ei võiks meil olla riigikogemuse ministeerium, mis tagaks, et eestimaalaste kokkupuude riigiga oleks mugav ja meeldiv,” pakkus Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud.

 

Endover: Volta arenduse põlengul ei ole olulisi mõjusid

11.06.2018

alt
alt

Viktor Siilatsiga seotud ettevõte ostis Haapsalu Veskiviigi jahisadama

12.06.2018

Sarnased uudised

alt

Ühistud lasevad majadel laguneda

alt

MKM: elamispindade probleemid tuleb lahendada koos omavalitsustega

alt

Kinnisvarahaldusfirma ISS müüb oma 1500 töötajaga Eesti äri

alt

Maa-ametil valmis tehnovõrgu talumistasu kalkulaator

alt

Omavalitsused saavad taotleda Kredexi elamufondi investeeringutoetust

alt

Erametsakeskus: küttepuud lähiajal odavamaks ei muutu

alt

Enamik endistest ministeeriumihoonetest on endiselt RKAS-i omandis

alt

Maaüksuste piiride korrastamine muutub maaomanikele lihtsamaks

alt

Küttepuidu hind on vähem kui kahe aastaga tõusnud pea 60 protsenti

Kõige populaarsemad

1

Klõps! Üllatavalt hubane kahetoaline terrassiga maja Nõmmel

2

Klõps! Karu on teki all

3

Maksuekspert: Airbnb maksude tasumata jätmine on suur ja kallis risk

4

Mida teha, kui korteriomanik ei tule ühistu koosolekule?

5

Kristiine Keskus avab toidutänava ja muudab välisilme tundmatuseni

6

Tallinna kesklinna kerkib 20 miljoni eurone tervisemaja

Toimetaja valik

alt

5 soovitust kinnisvara hinna üle kauplemiseks

alt

Maksuekspert: Airbnb maksude tasumata jätmine on suur ja kallis risk

alt

MTA ja Airbnb sõlmisid üürileandjaid puudutava kokkuleppe