Õppejõud: riik on oma asutustele valinud asukohad, mida tööinimesel on võimatu külastada

Ettevõtluskõrgkooli Mainor teenindusjuhtimise õppejõu Katrin Kreegimäe sõnul on Eesti riik muutnud oma asutuste asukohad ja lahtiolekuajad selliseks, mida tööinimesel on võimatu külastada, ainsana on sobivas kohas ministeeriumid ise.

Haldus, Mainor, Katrin Kreegimäe, Riigimaja, Riigiasutused, Ettevõtluskõrgkool Mainor

 Katrin Kreegimäe sõnul näib riigil erinevalt erasektori ettevõtetest puuduvat tahtmine oma kliente ehk Eesti inimesi viisakalt teenindada. See on põletav probleem, sest pealekasvav põlvkond mõtleb globaalselt ja näeb tööturuna kogu maailma.

 „Sõnades tahame, et noored Eesti talendid ei lahkuks ja uusi tuleks juurde. Kui aga riik teenusena on ebamugav, siis valitakse parem teenusepakkuja. See võib olla riikidest mõeldes harjumatu võrdlus, aga on aina enam uus reaalsus,“ ütles Kreegimäe.

Õppejõu sõnul kõiki riigi ja elaniku puutepunkte digitaalseks muuta ei saa ja pole ka vaja. Mida rohkem avalikke teenuseid digitaliseeritakse, seda enam peaks aga tõusma järelejäänud näost-näkku suhtluse ja teenindamise kvaliteet.

“Näiteks Tallinnas koliti Kodakondsus- ja migratsiooniameti esindused, kus aeg-ajalt on kõigil vaja dokumenti või ID-kaardi paroole uuendamas käia, linna äärde, sisuliselt nurgatagustesse, kuhu on ühistranspordiga või jala lootusetu jõuda. Sama on ka autoregistrikeskusega. Rent on äärelinnas odavam, aga sellega muudetakse inimeste elu väga ebamugavaks ning tehakse selgeks, et isegi pealinnas ilma autota hakkama ei saa. Ainsana asuvad ligipääsetavates asukohtades ministeeriumid ise,” tõi teenindusjuhtimise õppejõud välja.

“Sama valuline teema on riigiasutuste lahtiolekuajad. Eraettevõtted, kes ka tegelikult pingutavad, et inimesed nende juurest ei lahkuks, hoiavad oma esindused avatud ka sellistel aegadel, millal inimestel reaalselt on võimalik neid külastada. Riigiametid on avatud aga kella viieni õhtul – nii, et mugav oleks teenindajatel, mitte klientidel. Tegelikult peaksid esindused olema avatud siis, kui klientidel ehk kodanikel on mugavaim neid külastada, näiteks kolmest kaheksani õhtul,” soovitas Kreegimäe.

“Igal vähegi edukal eraettevõttel, kes klientidega kokku puutub, on üks olulisemaid osakondi klienditeenindus. Kui Eesti tahab olla talentidele ligitõmbav elupaik, siis miks ei võiks meil olla riigikogemuse ministeerium, mis tagaks, et eestimaalaste kokkupuude riigiga oleks mugav ja meeldiv,” pakkus Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud.

 

Endover: Volta arenduse põlengul ei ole olulisi mõjusid

11.06.2018

alt
alt

Viktor Siilatsiga seotud ettevõte ostis Haapsalu Veskiviigi jahisadama

12.06.2018

Sarnased uudised

alt

Omanike keskliit: MKM peaks looma eluasemevaldkonna arengukava

alt

Aadressiandmete süsteemi teenused tehakse kaasaegsemaks

alt

Aastaks 2050 tuleb renoveerida suur osa hoonefondist

alt

Tallinnas lõpetatakse muru kõrguse mõõtmine

alt

Iga ruut Saaremaast on nüüd kaardistatud

alt

Riik suurendab väikeelamute omanikele mõeldud rekonstrueerimistoetust

alt

Maa-ameti ajalooliste kaartide rakendus uuenes

alt

Maatükkide loodusliku seisundi andmed läbisid maakatastris värskenduskuuri

alt

Üksnes rahanappusele viidates ei või kohalik omavalitsus jätta ühiskanalisatsiooni ehitamata

Kõige populaarsemad

1

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

2

Võtame kodu uusarendusse! Või siis ikkagi mitte?

3

Tagashoidlik loto mängimine kodulaenu ei välista

4

Patarei Merekindlus avas kõigile uksed

5

Parimad läbirääkimiste nipid kinnisvara müüjatele

6

Kliendipäevakampaania „Kodukohting“ tõi uusi kodusid uudistama ligi sada potentsiaalset klienti

Toimetaja valik

alt

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

alt

Kuidas valida kinnisvara hindajat?

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla