EAS toetab 11 Eesti väikesadama arendamist

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus otsustas toetada 11 väikesadama arendamist kahe miljoni euroga. Toetuse abil täiendatakse Eesti väikesadamate võrgustikku, aastaks 2020 luuakse kokku ligi 20 uut töökohta ning nii uutesse kui ka olemasolevatesse sadamatesse lisandub kokku 114 uut külaliskohta.

Taristu, Toetused, Sigrid Harjo, Sadamad, EAS, Eesti väikesadamad

EASi juhatuse liikme Sigrid Harjo sõnul on toetuse eesmärgiks aidata kaasa tervikliku väikesadamate võrgustiku loomisele Eesti rannikul, kus sadamateenuste kättesaadavus on tagatud iga 30 meremiili tagant.

„Sellise tihedusega sadamavõrgustik võimaldab harrastusmeresõitjatel mõistliku pikkusega päevateekonnaga Eesti vetes liikuda nii, et oleks võimalik sadamas ööbida,“ selgitas Harjo.

„Lisaks sadamavõrgustiku tihedusele on oluline külastajatele kõikide vajalike teenuste olemasolu sadamas, mis ühelt poolt meelitaks alustega saabujaid sadamasse jääma pikemalt kui üks öö ning teiselt poolt tooks piirkonda maismaad pidi saabuvaid külastajaid,“ lisas ta.

Kokku saab toetust 11 sadamat: Tallinnast idapoole jääval põhjarannikul toetatakse Hara, Kaberneeme, Eisma ja Narva linna sadamaid. Tallinnas toetatakse Kakumäe sadamat ja Lennusadamat ning linnast läänepoole jääval põhjarannikul Dirhami ja Alliklepa sadamaid, Pärnus Pärnu Jahtklubi jahisadamat, Vormsil Sviby väikelaevasadamat ja Saaremaal Triigi väikelaevasadamat.

Uute, kõikidele nõuetele vastavate sadamatena lisanduvad väikesadamate võrgustikku näiteks Alliklepa sadam, Hara sadam ja Eisma sadam.

„Nendest Hara sadama näol on tegu endise nõukogudeaegse salajase objektiga, mida toonastel kaartidel ei eksisteerinud. Hara sadamakompleks on unikaalne militaarrajatis mitte ainult Eestis vaid üleilmses mastaabis.

Projekti tulemusena rekonstrueeritakse sadamahoone, mis on sadama olulisim hoone hoides endas ENSV-aegset ajalugu. Täna ei täida Hara sadam ega sadamahoone väikesadamate nõudeid ega suuda külalisaluseid vastu võtta, kuid hoone rekonstrueerimise tulemusena on sadam võimeline uuesti erinevaid teenuseid pakkuma,“ lausus Harjo.

Eisma sadamas süvendatakse projekti abil sadama faarvaatrit ning akvatooriumi, mis on selle sadama suured kitsaskohad, sest praegu ei ole võimalik suurematel alustel seal peatuda. Süvendamine võimaldab sadamal võtta vastu suurema süvisega alused, mis saabuvad naaberriikidest, tõi Harjo näiteks ka teistsuguste kitsaskohade lahendamisele suunatud projekti.

Väikesadamate võrgustiku väljaarendamise toetust kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Kodu linna lähedal ja roheluses – Kirsi tee ridaelamu Jüri aleviku kõrval

10.04.2018

alt
alt

Endist Keskerakonna kontorit müüakse ostuhinnast tunduvalt kallimalt

10.04.2018

Sarnased uudised

alt

Vanasadama trammitee ühendab Tallinna sadama, Rail Balticu terminali ja lennujaama

alt

Tallinna Sadam avas 1,7-miljonise Pikksilma promenaadi

alt

Tallinna Vanasadamas sai nurgakivi kruiisiterminal

alt

Olulise Tallinna liiklussõlme ehitus saab lõpuks hoo sisse

alt

Tallinn ehitab trammitee Vanasadamani

alt

MKM soovitab Ida-Viru maakonnas ehitada 20-miljonise filmistuudio

alt

Tartus valmis Maarjamõisa parkimismaja

alt

Tallinna ja naabervaldade vaheline trammiühendus on igas suunas tasuv

alt

Vaata, milline Rail Baltica tulevikus välja näeb

Kõige populaarsemad

1

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

2

Võtame kodu uusarendusse! Või siis ikkagi mitte?

3

Tagashoidlik loto mängimine kodulaenu ei välista

4

Patarei Merekindlus avas kõigile uksed

5

Parimad läbirääkimiste nipid kinnisvara müüjatele

6

Kliendipäevakampaania „Kodukohting“ tõi uusi kodusid uudistama ligi sada potentsiaalset klienti

Toimetaja valik

alt

5 asja, millele uut kodu valides tähelepanu pöörata

alt

Kuidas valida kinnisvara hindajat?

alt

Kinnisvaratehinguid saab edaspidi tõestada üle videosilla