Uuring: Tallinna tulevikukeskused tuleb ühistranspordiga ühendada

Tallinna transpordiameti ja Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) koostöös valminud ühistranspordisüsteemi uuringu ettepanekute kohaselt tuleb suurendada ühendusi tekkivatesse tõmbekeskustesse nagu Ülemiste City ja Mustamäe Tehnopol.

Taristu, Dago Antov, Tallinn, Tehnopol, Ülemiste

Uuringus on kümmekond ettepanekut Tallinna olemasoleva ühistranspordi liinivõrgu parandamiseks, millest mitu näevad ette liinide pikendamist Ülemiste City või Mustamäe Tehnopoli juurde.

Pikemas perspektiivis võiks kaaluda uue transporditerminali loomist Ülemiste tulevase terminali piirkonda, mis ühtlasi teenindaks ka kiiresti kasvavat Ülemiste City tehnopoli piirkonda ja seal olemasolevaid ning sinna rajatavaid kaubanduskeskusi nagu Ülemiste keskus ning rajatav kaubanduskeskus T1, seisab uuringus.

Ühtlasi on plaanis rajada lähiaastatel Ülemiste terminal, mis seoks siis kaugliinide busside, Harjumaa maakonnaliinide, lennujaama, rongide ja Tallinna ühistranspordi, sealhulgas trammi teenusvõrgustikud ja tagaks suurele hulgale sõitjatele kiired ja mugavad ümberistumisvõimalused.

Uuringus välja toodud kümne ettepaneku elluviimine lisaks aastas hinnanguliselt 1,2 miljonit liinikilomeetrit ja läheks linnale täiendavalt maksma 2,8 miljonit eurot aastas.

"Ühistransporditeenuse peamiseks probleemiks on eelkõige selle nõrk konkurentsivõime sõiduautoga. Tallinna kesklinnas sisse viidud ühissõidukirajad ning paljudel ristmikel rakendatud ka ühistranspordi prioriteedisüsteem foorilahendustes pole piisav, et tagada ühistranspordi oluliselt suurem konkurentsivõime," ütles uuringu eest vastutav TTÜ professor Dago Antov.

Veel lisas Antov, et Tallinna ühistranspordisüsteem on väga kesklinnakeskne, kustkaudu enamus ümberistumisi tehakse. "Tänane Tallinna ühistranspordivõrk on suures osas üles ehitatud linna keskuse, kui atraktiivse sihtkoha ning mõistliku ümberistumiskoha põhiselt. Viru terminal toimib iseenesest üsna hästi ja pakub reisijatele normaalse kvaliteediga bussi ootevõimalust," märkis ta.

Lisaks liinimuudatuste tegemisele on TTÜ uuringus pühendatud peatükk ka kvaliteedistandardi loomiseks. "Üsna mõistlik lähenemisviis valitseb Soomes, kus kohaliku ühistranspordi teenustaseme nõuete üle otsustab kohalik omavalitsus, kuid samas on toodud viis erinevat teeninduse taset, alates minimaalsest nõutavast, mis võimaldab pakkuda hädavajalikku ühistranspordi kvaliteeti kuni konkurentsivõimeliseni, mis juba võimaldab paljude seniste autokasutajate jaoks tõsiselt kaaluda oma harjumuspärase liikumisviisi muutmist ühistranspordi kasuks," märgitakse uuringus.

Tallinna transpordiameti ja TTÜ koostöös valmis ühistranspordisüsteemi optimeerimise uuringu teine etapp; uuringust selgus, et Tallinn on ühistranspordivõrguga hästi kaetud, kuid autoga sõitmine võtab märgatavalt vähem aega ning seda eriti tipptundidel.

Antovi sõnul põhines ühistranspordi kasutusandmestik maksu- ja tolliameti andmebaasi, 2015. aasta lõpus läbi viidud uuringu ning valideerimisandmetel.

Kavandatud on ka kolmas etapp, mis peaks andma suurema visiooni tulevikus transpordivõrgu jaoks tervikuna, kus kaalutakse uute trammiliinide avamist või ühenduse avamisest linna tagamaaga.

Tallinna linn tellis 2014. aastal TTÜ-lt teadus- ja arendustöö "Tallinna ühistranspordisüsteemi arendamine, liinivõrgu optimeerimine". Pärast eelnimetatud töö läbiviimist kavandatakse muudatused Tallinna ühistranspordisüsteemis, sealhulgas ka öise liikluse osas.

Uuring seisis vahepael töö- ja elukoha vaheliste seoste saamise taga, mida oli vaja kooskõlastada andmekaitse inspektsiooniga.

Allikas: BNS

Suured puud kortermaja juures võivad ohtu seada elanike elu ja vara

22.01.2018

alt
alt

Väike-Õismäe saab Mihkli tänava

23.01.2018

Sarnased uudised

alt

Mustamäel valmis uus 202-kohaline parkla

alt

Tallinn eelistab autobussijaama Ülemistele mitte kolida

alt

Valitsus andis loa Tartumaale päikesepargi hoonestusõiguse andmiseks

alt

Eesti Raudtee laseb Emajõele ehitada uue raudteesilla

alt

Eksperdid: Rail Baltica mõjutab tugevalt ehitusturgu

alt

KIK toetab 10 miljoniga ühisveevärgi- ja kanalistasiooniga liitumist

alt

Tartu linna idapoolne ümbersõidutee on valmis

alt

EAS ei rahasta külastuskeskuse Meritäht rajamist

alt

Tallinna Vanasadama D-terminal uueneb 2020. aasta kevadeks

Kõige populaarsemad

1

Klõps! Üllatavalt hubane kahetoaline terrassiga maja Nõmmel

2

Klõps! Karu on teki all

3

Maksuekspert: Airbnb maksude tasumata jätmine on suur ja kallis risk

4

Mida teha, kui korteriomanik ei tule ühistu koosolekule?

5

Kristiine Keskus avab toidutänava ja muudab välisilme tundmatuseni

6

Tallinna kesklinna kerkib 20 miljoni eurone tervisemaja

Toimetaja valik

alt

5 soovitust kinnisvara hinna üle kauplemiseks

alt

Maksuekspert: Airbnb maksude tasumata jätmine on suur ja kallis risk

alt

MTA ja Airbnb sõlmisid üürileandjaid puudutava kokkuleppe