Avati Kehra raudteepeatuse ala koos uuendatud teede ja tänavatega

29. septembril avati uuenenud Kehra raudteejaama ala koos teede ja tänavatega. Raudteepeatuse ala renoveerimisega saab alguse Kehra linnaruumi mahukas uuendamine ja muutumine senisest tööstuslinnast looduskaunis jõekäärus olevaks keskkonnasõbralikuks väikelinnaks.

Kehra raudteejaama ala.

Raudteejaama piirkonna valmimisele järgnevad veel sel sügisel üle 2,2 kilomeetri pikkune kergliiklustee Kehra ühendamiseks Kaunissare puhkealaga, uue linnastaadioni rajamine ja lasteaedade renoveerimine ning järgmisel aastal Kehra jaamahoonesse teeninduskeskuse ja Vabadussõja murdelahingute muuseumi rajamine.

Anija vald seadis raudteepeatuse ühendusteede projekti alustamisel eesmärgiks pakkuda inimestele Kehra linnaruumis erinevaid liikumisviise, tagada Kehra raudteepeatuse parem ühendamine teiste transpordiliikidega ning suunata vallarahvast ja külastajaid keskkonnasõbralikku transporti kasutama. Selleks ehitati ja rekonstrueeriti üle 2 kilomeetri kõnniteid, korda tehti 915 meetrit Põhja tänava sõiduteed ja 500 meetrit Kose mnt sõiduteed. Ehitati kaks autoparklat kokku 64 kohaga ja kolm kokku 42 kohaga kaasaegset jalgrattaparklat sealhulgas 8 Bikeep’i nutika parkimiskohaga, kus saab jalgratta parkida mobiiltelefoni abil kõrgtehnoloogilisest terasest turvalisse parkimishoidjasse, mida kasutades pole vaja isiklikku rattalukku. Kogu ala on kaetud uue tänavavalgustusega, kokku paigaldati 81 tänavavalgustusposti.

Elroni Kommunikatsiooni- ja turundusjuht Mai Vahtrik tunneb heameelt, et võimalused tervislikuks ja keskkonnateadlikuks reisimiseks on nüüd Kehras olemas. „Elroni jaoks on väga oluline, et reisijatel oleks lihtne rongipeatuseni jõuda ning vajadusel mugav sinna ka oma liikumisvahend jätta. Meie reisijad kasutavad liikumiseks ratas+rong kombinatsiooni meelsasti, kui saavad jätta oma kaherattalise kaasaegsesse, valgustatud ja turvalisse rattaparklasse.“

Anija vallavanema Arvi Karotami sõnul on lisaks suurenenud turvalisusele, mugavusele ja keskkonnateadlikkusele oluline, et Kehra kui Anija valla keskuse areng on jõudnud 21-sse sajandisse: „Kui Kehra külastajad ja kohalikud ütlevad, et ei tunne tänast Kehrat enam äragi, on see tunnustus meie ühistele jõupingutustele. Kehra arengul tasub silm peal hoida, sest endisest tööstuslinnast on saamas looduskaunis ja atraktiivne elukeskkond -  seda vaid 19 minutilise rongisõidu kaugusel Tallinnast.“

Anija vallavalitsus sai Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist rahastuse meetmest „Raudteepeatuste ühendamine erinevate liikumisviisidega” summas 784 509 eurot. Sellega toetati projekti „Kehra raudteepeatuse ühendamine erinevate liikumisviisidega". Anija vald lisas omaosalusena 188 491 eurot.

ERMi ehitamiseks kulus ligi 34 000 kuupmeetrit betooni

30.09.2016

alt
alt

Saaremaa ettevõte kavandab Suure Töllu teemapargi rajamist

30.09.2016

Sarnased uudised

alt

Tartu linn ei poolda ERM-i ümbruse muutmist korterelamute alaks

alt

Reidi tee teine etapp sai ehitusloa

alt

T1 Mall of Tallinn toob Eestisse uue mõttemalli kaubanduskeskusest

alt

Tallinna Kaubamaja ümberehitus valmib viie kuni seitsme aasta pärast

alt

Tartu legendaarne kaarsild läheb remonti

alt

EKA uue hoone ehitus käivitub

alt

Arendaja avab uuenenud Balti jaama turu mai keskel

alt

Balti Jaama turg pidas sarikapidu

alt

Sotsid tahavad "mägedele" kuue miljoni eest parkimismaju ehitada

Kõige populaarsemad

1

Eesti oli esimeses kvartalis eluasemehindade kasvult Euroopas kaheksas

2

Eesti hakkab kõrgusi ja sügavusi arvutama Amsterdami nulli suhtes

3

Uus Maa Kinnisvarabüroo: Soodne turukonjunktuur püsib

4

Ehitushinnaindeksi mõõdukas tõus jätkus

5

Technopolis Ülemiste arhitektuurikonkursi võitsid KOKO arhitektid

6

Capfieldi kasum kahanes 16,8 protsenti 14,2 miljonile eurole

Toimetaja valik

alt

Eluasemehinna kasv peegeldab sissetulekute suurenemist ja linnastumist

alt

Vaata, milline on “oh-issver-vau-mai-gaad-kui-nummikas!”-tüüpi kinnistu pakkumine

alt

Kuidas kinnisvarakuulutusi paremini visualiseerida?