Pärnu linnavõim asub randa uuendama

Pärnu linnavõimul on kavas hakata uuendama rannaala, remontides mudaravila juures puitala, avades kuursaali lähedal tänavaturu ja tehes muudki põnevat, kirjutab Pärnu Postimees.

Pärnu rand. Foto: Scanpix

Avalik arutelu oli esimene samm Pärnu rannaala struktuurplaani lähteülesande koostamiseks, mille MTÜ Linnalabor Pärnu linnavalitsuse tellimusel tegi. See on dokument, mille põhjal hakatakse rannaala lähima 10–15 aasta jooksul ümber kujundama.

Linnabussiga randa sõitmiseks tuleb Tammsaare puiesteel maha tulla, Kaubamajaka väiksema bussiga pääseb rannahoonele lähemale. Ühistranspordis ainult suurte busside kasutamine on bussiliikluseta jätnud suure osa ranna piirkonnast ja Tartu ülikooli Pärnu kolledžistki jääb bussipeatus kaugele.

“Me pole veel ühistranspordi arendamisel nii kaugele jõudnud, et ranna piirkonnas hooajaliselt väikebusse kasutada. Praegu paneks suur buss liikluse kinni,” sõnas abilinnapea Rainer Aavik Pärnu Postimehele.

Linnalabor soovitab arendada “pargi ja reisi” süsteeme, mis võimaldaks jätta auto rannaalast kaugemale ja kasutada ühistransporti, näiteks piki rannaala sõitvat suvebussi. Buss võiks Linnalabori arvates ühendada eri randu, sõites marsruudil Valgerand – Vana-Pärnu – Pärnu keskrand – Mai rand – Raeküla rand. Kuna autoga pääseb rannale lähemale, pole turistidel põhjust masinat näiteks Decora taha jätta. “Linnavalitsus “pargi ja reisi” arendamist ei planeeri. On küll kaks potentsiaalset parklat (Papiniidus ja Decora taga, T. R.), aga isegi headel rannapäevadel on võimalik rannast kilomeetri kaugusel parkimiskoht leida. Pigem võiks olla parkimine senisest rohkem organiseeritud,” rääkis Aavik.

Aaviku jutu järgi pole kavas ranna rajooni lisaparkimiskohti teha. Kui Side tänava pikendusele kerkib hotell, pannakse autosid rohkem Ranna puiestee äärde, Kanali tänava pikendusele, Tammsaare puiesteele ja mujale. Linnavalitsus eelistab rajada jalgrattaparklaid, ent neile sobivate kohtade leidmine on Aaviku sõnutsi keeruline.

“Linn saab midagi teha oma maal, seda väga palju ei ole. Järgmisel aastal tahaks rattaparklaid teha, rohkem küll kesklinna,” ütles ta.

Peamine ühendustee keskrannaga on Supeluse tänav, mille linnavalitsus kavatseb järgmisel suvel jalakäijate tänavaks muuta.

“Elanikud pääseksid ligi, ettevõtted varustatud, aga igaüks autoga sõitma ei pääse,” täpsustas abilinnapea.

Linnalabori hinnangul ei ole juurdepääs rannaalale linnaruumis selgelt tähistatud ja turiste juhitakse pigem keskranda kui hajutatuna kogu rannaalale. Aaviku sõnade kohaselt vajaks viitamissüsteem nüüdisaegset lahendust, mis on aga kallis.

“Suund bussijaamast randa võiks olla hoopis asfaldil piltidega markeeritud, aga seda pärast uue bussijaama valmimist ja Rüütli platsi muutmist,” ütles Aavik Pärnu Postimehele.

Muulile pääsemine sõltub veetasemest, korralikku teed sinna ei vii. Linnavalitsusel on kavas ehitada sild üle sonni, et muulile jõuaks naisteranda läbimata. Naisteranna sissepääs tuleks Aaviku arvates mujale viia, sest praegu viib üks ranna põhiteedest otse alasti naiste juurde. Millal ja kuhu uus tee rajatakse, ei osanud abilinnapea öelda, samuti vajab läbimõtlemist muuli ja naisteranna vaheline ala.

Linnalabori arvamust mööda tuleks üle vaadata praeguseks suletud jalgsiteed üle rannaniidu, sest need on saanud kohalikele takistuseks mereni jõudmisel. Seni on linnavalitsus jäigalt lehmade karjatajate huve kaitsnud.

Esimesed keskranna teenused algavad Aloha surfiklubi juures. Aaviku sõnade järgi kolib Alohast Mai poole veel Pärnu surfiklubi, mis hotelli ehitamiseks peab senise koha vabastama. Surfiklubide hooned jäävad ajutisteks, sest nad asuvad ehituskeeluvööndis. “Tase on juba päris hea, klubid on arengusse investeerinud. Juurdepääsud võiks paremad olla ja info, mida seal teha. Praegu ei tea keskranda tulija sedagi, et seal üldse surfiala on,” rääkis Aavik.

Kanali tänava pikendusel asub linnale kuuluv müügikiosk, mille tagaküljel on avalikud väljakäigud ja dušid. Avalikul arutelul tunti puudust pakihoiu järele, mis Aaviku hinnangul oleks selles kohas mõeldav. Kuhu paigutada ülejäänud WC, duširuumi ja pakihoiuga sõlmpunktid, mida linnavalitsuse arvates võiks rannas olla vähemalt kolm, on aga pähkel. “Rannas pole korralikke kommunikatsioone. Rannasüda on Sunseti territoorium, kuhu linn midagi teha ei saa,” nentis Aavik.

Mudaravila taga puitplatvormil oleksid väljakäigud, dušid ja pakihoid teoreetiliselt võimalikud, ent Aaviku jutu järgi vajaks see plaan põhjalikku kaalumist. Naisteranna sissepääsu juures on WC, kuid väga lihtsalt kioskile duširuumi ega pakihoidu juurde ehitada ei saa. “Kahte kohta oleks nende jaoks juurde vaja. Iga kiosk maksab kuuekohalise numbri,” tõdes Aavik.

Üheks olulisemaks asjaks peab abilinnapea rannahoone ja mudaravila vahelist ühendust, kus praegu on meetrilaiune laudtee. “Seal võiks jätkata promenaadiga samas stiilis,” lausus Aavik.

Järgmiseks suveks tahaks linnavalitsus remontida mudaravila juures pinkide ja valgustitega puitala, mis on juba üsna lagunenud. “Aluspinnad on mädad ja puit laguneb. Puitu ei saa niiskes kliimas massiliselt kasutada, pärast renoveerimist on seal ilmselt päris palju kivi,” rääkis Aavik.

Allikas: BNS

Foto: Scanpix

Päästeamet tuletab meelde korstna ja küttekolde puhastamise vajadust

26.09.2016

alt
alt

Otsitakse 2016. aasta parimat betoonehitist

27.09.2016

Sarnased uudised

alt

Nõmme linnaosa üldplaneering pandi avalikule väljapanekule

alt

Tartu alustab uue viidasüsteemi loomist

alt

Tartu linn ei poolda ERM-i ümbruse muutmist korterelamute alaks

alt

Algas Pärnu rannaala visioonivõistlus

alt

Reidi tee teine etapp sai ehitusloa

alt

T1 Mall of Tallinn toob Eestisse uue mõttemalli kaubanduskeskusest

alt

Volta kvartalis valmis Eesti suurim šabloonimaaling

alt

Nõmme üldplaneering ei välista ka korterelamuid

alt

Sillamäe plaanib promenaadi rajada 3,3 miljoni euroga 2021. aastaks

Kõige populaarsemad

1

Tartu soovib müüa Lidlile huvi pakkuva kinnistu

2

Tallinna vanalinnast on saamas Airbnb linnaosa

3

Astlanda ehitab Tobiase tänavale 18 miljoni eest elamispinda

4

Pealinn müüb enampakkumisel kinnistuid ja korteriomandeid

5

Ehitusmahtudes viimase viie aasta suurim kasv

6

Unikaalne pakkumine Läti kinnisvaraturul - investeerimisprojekt mõisa ja pargiga

Toimetaja valik

alt

5 meetodit rentniku tausta uurimiseks

alt

Kinnisvara hinnatõus – kaua veel?

alt

City24.ee on suurima kinnisvarakuulutuste arvuga portaal Eestis