Tallinna Sadam asub arendama Vanasadamat ja laiendama terminale

Tallinna Sadam plaanib järgmise 15 aasta jooksul põhjalikult ümber kujundada Vanasadama piirkonna ning ehitada rajatava Reidi tee juurde meelelahutus- ja kaubanduspindu, laiendada sadama A- ja D-terminali ning muuta piirkonna liikluslahendust.

"Tallinna Sadamal on plaanis tuua sadamafunktsioonide kõrvale Vanasadamasse rohkem linnalist arendust ning muuta piirkond kergesti läbitavaks ning atraktiivseks linnaruumiks," ütles Tallinna Sadama kinnisvara ärisuunajuht Ahto Ader BNS-ile.

Ta rääkis, et parajasti on sadam välja töötamas uut kinnisvaraalast arendusplaani. Eelmine säärane niinimetatud masterplaan valmis 2011. aastal, selle järgi tegi Tallinna Sadam algust sadamaala arendamisega."Hetkel on käimas eeltöö lähteülesande koostamiseks," rääkis Ader.

Kava valmimise järel saab Tallina Sadamale täpsemaks ka investeeringute rahaline maht. "Loodame rahvusvahelise konkursi masterplaani koostamiseks kuulutada välja hiljemalt septembris," rääkis Ader.

Plaaniga soovibki sadam määrata suures plaanis ära sadama ja linnalise arenduse alad, hoonete põhimahud, ühendusteed ja tänavavõrgustiku, avaliku ruumi ning eeldatavad funktsioonid piirkonna edasiste arendus- ja äriplaanide tarbeks. Sellel järgnevad hiljem arhitektuursed lahendused ning investeerimisotsused konkreetsete objektide ja alade kaupa.

"Antud plaani raames lahendame ja kaalume muuhulgas silla rajamist üle Admiraliteedi basseini, Admiraliteedi basseini ümbruse väljaehitamist, muudame liikluslahendusi terminalide ümbruses ja sadama-alal. Samuti on plaanis nii A-terminali kui ka D-terminali arendused," rääkis ta.

D-terminali laiendusprojekt on praegu eskiisprojekti staadiumis, peapõhjus selle rajamiseks on Tallinki järgmisel aastal valmiv 230-miljoniline suur laev Megastar. Liikluslahenduse puhul plaanib sadam muuhulgas ümber korraldada veoautode korralduse ja põhimõtteliselt suunata need sadama äärealadele, ehkki veoautod peavad siiski saama kiiresti sadamasse ja sadamast välja.

"Suuremad kinnisvaraarendused saavad olema praeguse Balloon Tallinna ehk kruiisiala ja Linnahalli vahelisel alal ning planeeritava Reidi tee ääres, mis hakkavad eeldatavasti hõlmama erinevaid funktsioone nagu meelelahutus, toitlustus, majutus, kaubandus, kommerts ja elamud," rääkis Tallinna Sadama kinnisvara ärisuunajuht.

Sadam plaanib sadama ja Reidi tee piirile rajada ka täiendavad ristmikud teeprojekti raames, ent täiendavaid liiklussõlmi kui selliseid plaanis pole. "Sadama territooriumil sees muidugi teeme suuremaid liikluse ümberkorraldusi – see on tavapärane reisi- ja mingil määral kaubasadama liiklus oma check-ini, ootealadega ja sadama muude funktsioonidega," ütles Ader.

Mere äärde kaalub Tallinna Sadam ka jalakäijate promenaadide või muude radade rajamist. Kallasrada Aderi sõnul sadamasse ei tule, kuna see sobib rohkem loodususesse. Üks võimalikest jalakäijate promenaadidest võib tulla Reidi tee projekti raames kohta, kus saavad kokku Reidi tee, meri ja Vanasadama maa, lisas ta.

Uue kinnisvaraplaani rahalise poole ehk äriplaani teeb sadam Aderi sõnul paralleelselt niinimetatud masterplaaniga. Kuidas see Tallinna Sadamale rahaliselt mõjub, sõltub sellest, missugune on riigifirma roll kinnisvara arendustegevuses, rääkis ta.

Kinnisvara ärisuuna juht rääkis, et praegu on arutusel, kas plaanitavates projektides on sadam ise arendaja, kaasab arenduspartnerid või seab arendajate kasuks hoonestusõiguse. "Tõenäoline on kogu ala silmas pidades segu eelpool nimetatutest variantidest," ütles ta.

See, kuidas Tallinna Sadam realiseerib juba praegu olemas olevat kinnisvara, ei ole nõukogu tasemel otsustatud, kuid müük ei ole tema sõnul esimene valik. "Võib-olla mõnede üksikute kruntide võio bjektide suhtes vaid," ütles Ader.

Ajaliselt tuleb kinnisvara arendusplaani realiseerimisel oodata detailplaneeringute protsessi järgselt tavapärase arendustegevusest lähtuvaga. "Seega tänasest mitte varem kui neli-viis aastat, samas on maht nii suur, et eeldatavalt on arendustegevust sellele järgnevalt 10 aastat – seega [võib kogu projekt valmida] tänasest 15 aasta jooksul," ütles Ader.

Allikas: BNS

Lasnamäe korterite hinnad ja tehingute arv teevad muret

10.08.2016

alt
alt

LVM Kinnisvara alustas uue elamukvartali müüki Pärnu jõe paremkaldal

10.08.2016

Kõige populaarsemad

1

5 viga, mida inimesed oma kodule hinda pannes teevad

2

5 meetodit rentniku tausta uurimiseks

3

Tartu alustab uue viidasüsteemi loomist

4

Korteriühistud ei taha oma juhtidele palka maksta

5

Kuidas sisustada stiilset ja hubast koduaeda, terrassi või rõdu?

6

Kinnisvaratehingute arv Eestis vähenes aprillis 2,7 protsenti

Toimetaja valik

alt

5 meetodit rentniku tausta uurimiseks

alt

Kinnisvara hinnatõus – kaua veel?

alt

City24.ee on suurima kinnisvarakuulutuste arvuga portaal Eestis