Toimus Reidi tee projekti teemaline arutelupiknik

Eile pärastlõunal toimus Russalka rannas piknik, kus Pirita, Lasnamäe, Kadrioru, Kesklinna, Kalamaja ja Nõmme elanikud uurisid abilinnapea Taavi Aasalt ja Kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallikult, millised linnavalitsuse poolt küsitud ning kodanike poolt esitatud ettepanekud on jõudnud Reidi tee projekti.

Tallinna Linnavalitsuse üleskutsele saata Reidi tee tänavaprojektile täiendavaid ettepanekuid reageeris üle paarisaja inimese. Ettepanekute esitajate hulgas olid ka Tallinna Ülikooli ekspertrühm, Tallinna Tehnikaülikooli maastikuarhitektuuri lektoraat, Jalakäijate ühing ja Arhitektide Liidu juhatus. Abilinnapea Taavi Aasa sõnul arvestakse

projektis aga ainult ekspertide arvamusega, kelle hulka ülikoolide õppejõude, maastikuarhitekte ja linnaplaneerimise valdkonna vabaühenduste spetsialiste nähtavasti ei loeta.

Seltskonnaga liitus ka Linnalabori poolt korraldatud ja laste juhitud linnaretk, mis andis lastele võimaluse tutvustada linna oma vaatenurgast. Lapsed andsid abilinnapea Taavi Aasale üle oma soovid Russalka rannaala kohta: lastele meeldiks käia jalgupidi vees ning soovitakse, et müra mere ääres ei oleks liiga suur. Üks laps aga arvas, et Russalka juures mere ääres võiks olla Taavi Aasa suvila.

Hetkel avalikustatud Reidi tee eskiisprojekti järgi tuleb Reidi tee nelja sõidurea laiune. Kahte sõidurada kummaski suunas peetakse vajalikuks, et hiljem saaks vajadusel ühe sõiduraja ühistranspordirajana kasutusele võtta. Seeläbi muudetakse olemasolev mereäärne osa Pirita promenaadi jätkuks, mis toob positiivsena kaasa promenaadi ühendamise kesklinnaga, kuid negatiivsena kaob viimane mererand Tallinna kesklinnast. Ranna-ala eraldadakse loodavast magistraalist kõrghaljastusega, eraldi müratõkkeid kasutada aga ei plaanita, mistõttu muutub täna küllaltki vaikne ja rahu pakkuv rannaala Pirita tee laadseks sportimis- ja jalutamise promenaadiks.

Väga suur osa linlaste poolt esitatud ettepanekutest pooldas projekti elluviimisega mitte kiirustamist. Kuna Reidi tee ehitamise taga on Tallinna Sadama erahuvid ning Viimsi transiitliikluse vajadus, siis tekib linnakodanikel õigustatud küsimus oma huvide kaitstusest populaarse puhkeala säilitamisel. Lisaks on liikuvuseksperdid pikalt osutanud probleemile, et Reidi tee ei lahenda ummikuid, vaid nihutab need veelgi südalinna poole. Kuna alusuuringud on ebapiisavad ning kiirustamise põhjenduseks toodud Ühtekuuluvusfondi raha on tegelikult võimalik kasutada kuni aastani 2023, jääb Eesti esinduslikemas pargis tehtavate ehitustöödega kiirustamine arusaamatuks. Abilinnapea Taavi Aas kinnitas, et projekti valmimise tähtaega ei muudeta.

Foto: Scanpix

NCC võttis elamuarenduse ärisuuna tarbeks kasutusele Bonava kaubamärgi

02.06.2016

alt
alt

Vanasadamas rekonstrueeritakse Logi tänav ning ehitatakse uued pääslad ja ootealad

02.06.2016

Kõige populaarsemad

1

Lastega või koduloomaga üürnikuks? Koli kuuse alla!

2

Müügihitiks on ülioptimaalsed uued korterid

3

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

4

Remontimata korteri hind hakkab korralikule järgi jõudma

5

Pärnu korterite keskmine hind tõusis masujärgse aja kõrgeimale tasemele

6

Buumiaegsed hinnad on käes, tehingute mahu poolest jäädakse veel alla

Toimetaja valik

alt

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

alt

Korteri puudusi varjates võtab müüja suure riski

alt

Kas tead kõiki riske kaasomandis kodu ostmisel?