Tartu bussijaamale uus koht?

Kuigi kesklinna uus üldplaneering näeb maaliinide bussijaama ka tulevikus praeguses asukohas, oli teisipäeval Tartu maavalitsuses arutusel küsimus, kas Tartusse oleks vaja ehitada veel üks bussijaam, kirjutab Tartu Postimees.

Tartu maavanema Reino Laidre sõnul tuli teisipäevase arutelu algatus autoettevõtete liidult. Nimelt saatis liidu direktor Villem Tori septembri alguses maavalitsusele kirja ning avaldas soovi vahetada mõtteid Tartu maakonna bussiliikluse üle. Muu hulgas soovis liit arutada Tartusse teise bussijaama loomise vajadust.

Laidre sõnul kirjutas Tori, et Tartu bussijaama kasutamine on lähiajal muutumas keeruliseks. "Kirjas on öeldud, et bussijaama rendisuhe on muutunud ning selle kasutamine on bussifirmadele kallis. Ja et võib-olla tuleks kaaluda bussijaama mujale kolimist," selgitas Laidre enne koosolekut. "Muu hulgas on õhku visatud mõte kolida bussijaam Lõunakeskuse või raudteejaama juurde."

Arutelust võtsid teiste hulgas osa Tartu abilinnapea Jarno Laur, linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, Tartu vallavanem ja Tartumaa omavalitsuste liidu juht Aivar Soop ning bussifirma GoBus esindajad Valter Keis ja Enn Randmaa. Maavanema kinnitusel oli ümarlaua eesmärk kuulata ära asjaosalised ning saada selgust, millega nad rahul ei ole.

Villem Tori ütles, et nende soov on arutada bussiliikluse logistika üle. "Me ei aruta selle üle, kas Tartus peaks olema üks või kaks bussijaama, vaid milline logistika on sõitjatele parem. See, kas bussijaamu on üks või kaks, on ebaoluline teema," lausus ta.

Tori rõhutas, et lähiajal muutub olukord bussijaamas raskemaks. "Jah, bussijaamas läheb tõesti keeruliseks, sest kõik maakonnaliinid ja kaugliinid lähevad ühte kohta," lausus ta. "Buss tuleb bussijaama ja peab seal otsima parkimiskohta. Aga kui seda kohta pole? Mis siis saab?" küsis Tori.

Küsimusele, miks bussijaama teema üleöö taas kerkis ja kas selle taga on pigem bussifirmad või sõitjad, jättis Tori selge vastuse andmata. "Nüüd läheme filosoofiliseks. Inimestel on tähtis liikuda võimalikult väikeste kuludega punktist A punkti B, ja kui see ei toimi, siis alustatakse uurimist," ütles ta.

Vahetult enne kohtumise algust tunnistas GoBusi juhatuse liige Enn Randmaa, et tegelikult tuli algatus GoBusilt. Randmaa sõnul häirib neid eelkõige see, et Tartu kesklinnas on bussidel kehvad parkimisvõimalused.

Möödunud teisipäevast on Go Gruppi kuuluva Eesti Bussijaamade OÜ asemel Tartu bussijaama peremees AS T Grupp. T Grupp kuulub omakorda Mootor Gruppi, mis on ka Sebe bussiliinide omanik. T Grupi juhatuse liige Ingmar Roos ütles, et autoettevõtete liidu ja GoBusi kartused võivad olla seotud bussituru avanemisega.

"Kui vaadata kõiki Tartu bussijaamast lähtuvaid liine, siis umbes pooled on maakonnaliinid ja uus ühistranspordi seadus neile mingit suurt kasvu ei too," selgitas Roos. "Ainukesena võib kasv tulla kaugliiniveolt, aga kui väljumised kasvavad tipptunnil isegi 20 protsenti, siis Tartu bussijaam suudab tagada kõigile väljumiskohad. Minu meelest tundub see hirmu külvamine ennatlik," lisas ta.

Roosi sõnul suudab Tartu bussijaam tagada väljumiskohad kõikidele bussifirmadele, kellele on antud liiniluba. "Parkimist peab iga bussijuht küll ise vaatama, sest bussijaama territooriumil suurt parklat pole, aga 15 minutit enne väljumist on võimalik buss peatusesse ette ajada," lausus Roos. Ta märkis, et Tartu bussijaama unikaalsus ongi selles, et see asub kesklinnas.

Uue bussijaama teema tuli üllatusena ka Emajõe Ärikeskuse AS-i juhatuse liikmele Ain Tammverele. "Kui me detailplaneeringut tegime, istusime maavalitsusega nädal aega koos ja arutasime iga päev bussijaama teemat. Ma küsiks, kus nad siis olid," sõnas ta. "Eks ettepanekuid või igasuguseid teha, see pole loomulikult keelatud, aga seda peaks ikka terve mõistuse ja heade tavade kohaselt arendama."

Tammvere märkis, et Tartus on bussijaamal ajalooline koht, mis on Tartu südames. "Kui me tahame, et elu kesklinnas edasi areneks, on oluline, et inimene saaks bussiga kesklinna," nentis ta. "Ma ei näe kohta, kus see võiks veel olla, et see oleks inimestele võimalikult mugav ja kättesaadav."

Maavanem Reno Laidre ütles pärast kohtumist, et ühtegi otsust ei tehtud. "Nende idee oli rajada teine bussiterminal Lõunakeskuse juurde, aga kohalolnud tõdesid, et maaliinide bussijaam peaks ikkagi säilitama oma praeguse asukoha," lausus Laidre, kuid ei välistanud, et arutelud võiksid sel teemal tulevikus jätkuda.

Allikas: BNS

Mahepõllumajandusmaa osatähtsus on suurim Austrias, Rootsis ja Eestis

16.09.2015

alt
alt

Rahvusvaheline investeerimisfond ostis Politsei- ja Piirivalveameti poolt üüritava kinnistu

16.09.2015

Kõige populaarsemad

1

Auriga keskus Saaremaal muutub meelelahutuskeskuseks

2

Sa oled nüüd koduomanik. Mis edasi?

3

Tartu legendaarne kaarsild läheb remonti

4

Mustamäe paneb ajaproovile vapralt vastu

5

KredExi kodutoetust sai 358 lasterikast peret

6

Miks on maakler kasulik?

Toimetaja valik

alt

Palju kinnisvaratehinguid läheb puudulike dokumentide tõttu nässu

alt

Pindi Kinnisvara kinnisvaraturu prognoos 2017. aastaks

alt

Mida peaks teadma võlaõigusseadusest eluruumi üürimisel?