Tallinna sadama D-terminali ehitustööd lükkuvad edasi

Tallinna sadama D-terminali laiendus lükkub seoses planeeringuprotsessidega edasi; algselt loodeti ehitustöödega alustada sügisel ja laiendus pidanuks valmima tuleva aasta mais.

"Kevadel ilmselt valmis ei jõua, planeeringuprotsessid võtavad aega, kuid töö käib," ütles sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juht Sirle Arro BNS-ile.

Arro lisas, et algselt loodeti tõesti laiendustööd kevadeks lõpetada, kuid nüüd on selge, et see lükkub edasi. "Meil üks hange võttis ka aega, sest see kaevati edasi. Lisaks tuli ka suvi vahele," lisas Arro.

"D-terminali projekteerimine käib ja tähtaeg on aasta lõpus, vaatame, kuidas see läheb. Loodetavasti ei pea seda pikendama. Seejärel võtab ehitushange ja ehitus ise veel aega," selgitas Arro ja lisas, et hinnangulist aega, millal laiendus võiks valmida, on keeruline öelda, kuid lisaaega võib minna kuni aasta.

Arro rääkis veel, et praegu on vara öelda, palju D-terminali laiendus maksma läheb. "Täna oleme alustanud nii D-terminali kui ka galeriide ja tuubuste projekteerimisega, mille käigus täpsustuvad mitmed erinevad tegurid, mis võivad oluliselt mõjutada antud ehitiste maksumust ehk hetkel on vara maksumusi välja tuua. Lisaks ei ole meil ka veel konkreetset investeerimisotsust – esialgu on ainult plaan investeerida," sõnas Arro.

Lisaks terminali laiendusele tuleb seoses 2017. aastal valmiva Tallinki uue LNG-laevaga ehitada ka uued reisijate galeriid, kuna olemasolevate galeriide kõrgused ei sobi uue laevaga.

Tallinna Sadama toonane juht Ain Kaljurand ütles märtsis BNS-ile, et sadam loodab 2015. aasta suvel saada ehitusloa D-terminali laiendamiseks ja alustada ehitustöödega sügisel. Algsete plaanide järgi pidanuks laiendus valmis saama 2016. aasta kevadel vahetult enne tihedat suvehooaega.

"D-terminali  laiendusega oleme praegu projekteerimise faasis ja loodame, et ehitusloani jõuame suvel. Kui algab sügisperiood, mil reisijate hulk on väiksem, siis kindlasti alustame D-terminali ümberehitusega," ütles Kaljurand. "Tahaksime loota, et uueks hooajaks ehk järgmise kevadhooaja alguseks maikuus oleksime sellega valmis," lisas ta.

Kaljurand lisas, et ümberehituse käigus suureneb D-terminali pind umbes 50 protsenti. "Ligilähedaselt isegi natuke üle 50 protsendi tuleb pinda juurde. Eelkõige on meil olulised ikkagi tasapindade vahelised liikumised, trepid asendatakse laiemate eskalaatoritega, tehniline tase tuleb hoopis midagi muud."

"Peame tunnistama, et tegelikult kõik suuremahulised investeeringud Vanasadamas jäävad 1990. aastate lõppu. Kui vaatame, milliseks on muutunud sadamat külastavate laevade hulk ja nende suurus ning sellest tulenevalt ka reisijate ja autotranspordi hulk, siis on viimane aeg alustada uuele tasemele minekut," märkis ta. "Seda terminali, mis oli ehitatud 3 miljoni reisija jaoks, läbib praegu 6 miljonit inimest aastas."

Tallinna Sadam kavandab investeeringuid, mille eesmärk on parandada laevade vastuvõtutingimusi ja reisijate ohutumat liikumist ning lihtsustada sõidukite liikumist laevale.

Euroopa Liidu (EL) liikmesriigid kiitsid 10. juulil heaks Euroopa Komisjoni (EK) transporditaristu toetuste paketi, mille raames saavad AS Tallinna Sadam, Helsingi sadam  ja AS Tallink Grupp infrastruktuuri arendusprojektidele kokku toetust 29,3 miljonit eurot; kavandatavate investeeringute kogumaksumus on 97,6 miljonit eurot.

Allikas: BNS

Väikepoodide pinnad jäävad tühjaks

07.09.2015

alt
alt

Sõjamäelt leiti kiviaegne asulakoht

07.09.2015

Kõige populaarsemad

1

Mustamäe linnaossa plaanitakse 29-korruselist kõrghoonet

2

Pärnu annab 15 aastaks rendile 55 bussiootepaviljoni ala

3

Riigile loovutatud rämpskinnisvara hulk on tänavu kõvasti kasvanud

4

Millised on eluruumile esitatavad nõuded?

5

Keila Jõesaare omanik võib ehitada 30 maja asemel kaks

6

Aprillis avab uksed sisustusmess Interjöör 2017

Toimetaja valik

alt

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

alt

Korteri puudusi varjates võtab müüja suure riski

alt

Kas tead kõiki riske kaasomandis kodu ostmisel?