Adavere alevik võib saada jalakäijate tunneli

Jõgevamaal asuv Adavere alevik võib tuleval aastal saada Tallinna-Tartu maantee alt läbi viiva jalakäijate tunneli, kirjutab maakonnaleht Vooremaa.

Tallinna-Tartu maantee poolitab Adavere aleviku nii, et ühel pool seda asub elurajoon, teisel pool aga ettevõtted, lasteaed, põhikool ja teenindusasutused. Seega on tunnel alevikus hädavajalik ja on tekkinud lootus, et see  järgmisel aastal rajatakse.

Plaanist rajada Adavere alevikku jalakäijate ja jalgratturite jaoks sõidutee alt kulgev tunnel rääkis lähemalt Põltsamaa vallavanem Toivo Tõnson viimasel Põltsamaa vallavolikogu istungil.

Adaveres ületab maanteed loenduse tulemuste põhjal ööpäevas umbes 350 inimest, nende seas lasteaialapsed ja kooliõpilased. Riigi ühe kõige suurema liiklusintensiivsusega maantee ületamine on aga ohtlik nii jalakäijatele kui jalgratturitele. Adavere alevik on liiklusohtlik paik ka sõidukijuhtidele ja selle läbimine nõuab neilt kõrgendatud tähelepanu.

Põltsamaa vallavanema Toivo Tõnsoni sõnul oli maanteeametil alguses plaan rajada Adaverre tunnel juba sel aastal, ent ettevõtmine lükkus aasta võrra edasi. Käesoleval aastal valmistatakse ette tunneli eskiisprojekt ning tuleval aastal peaks kava kohaselt algama ehitamine.

Kavandatava tunneli maksumus ei ole veel selge. Adavere tunnelit rahastatakse maanteeameti eelarve liiklusohtlike kohtade ümberehitamise realt. Kui eskiisprojekt valmib, tutvustatakse seda kohaliku omavalitsuse esindajatele ja idee arutatakse läbi ka kohalike elanikega, et leida tunneli kasutajate jaoks sobivaim lahendus. Alles pärast arutelusid asutakse ehitusprojekti koostama.

Vallavanem märkis, et vahepeal loobuti tunneli rajamise plaanist, kuid maanteed ületavaid inimesi loendades jõuti selgusele, et seda on Adaveres siiski väga vaja. Samas on maanteeamet esitanud tunneli rajamisel omapoolseks tingimuseks, et kui tunnel on valmis, ei tohi jalakäijad ega jalgratturid enam mujalt teed ületada. Tunneli rajamine võib kaasa tuua ka Adavere bussipeatuse asukoha muutmise. Lisaks on tunneli rajamine keeruline seetõttu, et tuleb täita nii loodus- kui ka muinsuskaitse poolt esitatavaid nõudeid.

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul on nende firma eesmärk tõsta Tallinna-Tartu maanteel Adavere alevikus piirkiirust ja selleks ongi tarvis rajada jalakäijate ja jalgratturite tunnel.

Taali sõnul ollakse ettevalmistustega veel algusjärgus, sest eskiisprojekt on käivitamisfaasis. Ehitusprojektist saab rääkida pärast seda, kui on välja kuulutatud riigihange.

Kui ehitustööd algavad, siis liiklust objektil täielikult ei suleta, vaid üks sõidurada jääb nelja meetri laiuses kasutusse. Tunneli ehitamiseks kulub koos teekatte taastamisega poolteist kuud. Kogu projektiks kulub aga veidi rohkem aega, sest ehitatakse välja ka kergliiklusteed, et tagada jalakäijatele ja jalgratturitele juurdepääs tunnelini mõlemal pool maanteed. Mopeedide ja mootorratastega tunnelit läbida ei tohi. Tunnelisse paigaldatakse ka valgustus.

Taali sõnul lähtuvad nad Adavere tunneli rajamisel teehoiukavast, mis on kehtiv kuni aastani 2020. Tunneli ehitusprojekti valmimise ajaks on ka selge, kas uuel ametisse asunud valitsuskoalitsioonil on kavas teha Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee ümberehitusplaanides muudatusi.

Allikas: BNS

Põhja-Tallinna kinnisvara on kallinenud 187 protsenti

27.02.2015

Vigane üldkoosolek võib ühistule kohtutee kaasa tuua

02.03.2015

Kõige populaarsemad

1

Millal on õige aeg kinnisvara müüa?

2

Konkurents Eesti ühisrahastusturul tugevneb

3

Ober-Haus Kinnisvara: Turgu mõjutab uute korterite arvu kiire kasv

4

Hammerhead K1 ärihoone sai nurgakivi

5

Tallinn ootab Keskerakonna kontori hoone korteriomandite ostupakkumisi

6

Nordeconil valmisid Tivoli elamukvartalis neli kortermaja

Toimetaja valik

alt

Millal on õige aeg kinnisvara müüa?

alt

Uus eestimaine veebileht teeb igaühest sisekujundaja

alt

Eluasemehinna kasv peegeldab sissetulekute suurenemist ja linnastumist