Pärnu linna uus bussijaam maksab kuni 1,2 miljonit eurot

Pärnu kohalikud omavalitsused kavandavad maakonda hõlmavat ühistranspordiprojekti, mille keskne osa on Pärnu uue bussijaama ehitus, uue bussijaama eeldatav maksumus on kuni 1,2 miljonit eurot.

"Pärnumaa kohalikud omavalitsused on leppinud kokku, et Pärnu bussijaam rajatakse piirkondade konkurentsivõime tugevdamise programmist maakonnaülese projektina," ütles Pärnumaa Ühistranspordikeskus MTÜ juhatuse liige Andres Kärpuk BNS-ile. "Bussijaama kohta on volikogus vastu võetud ka detailplaneering, kus on määratud, et praegune plats jääb liiklusmaana alles, aga osaliselt selle platsi peale tuleb uus terminalihoone, kuhu viiakse ootesaal ja muu kaasnev, praegune Ringi 3 asuva bussijaamahoone funktsioon muutub," lisas ta.

Kärpuk sõnab, et praeguse bussijaama platsile busside seisuala alles ei jää. "Sinna jääks ainult saabuvate ja väljuvate busside peatused, mis oleksid ka katuse all, seisvate busside jaoks on plaanis jõe poole luua liini- ja turismibusside parkla, kuhu oleksid välja ehitatud ka olmeruumid juhtidele," märkis ta.

Bussijaama ehitus läheb Kärpuki sõnul maksma kuni 1,2 miljonit eurot ja selleks on plaanis kaasata vahendeid piirkondade tugevdamise programmist. "See summa on koos omaosalusega, aga omaosaluste proportsioonid on veel omavalitsustega kokku leppimata ehk kui palju maksab linn ja kui suur on toetus, ei tea veel," ütles Kärpuk.

"Pärnu uue bussiterminali rajamise seome laiema projektiga, maakonnaülese projektina on plaanis panustada bussipeatustesse, mis jagunevad tasanditeks, esimene tasand ongi Pärnu bussijaam, mis on maakonna kõige kesksem terminal, seejärel tulevad teise tasandi ehk tõmbekeskuste bussijaamad," lisas ta.

Kärpuk lisab, et projekt hõlmab kokku 41 bussipeatust või -jaama. "Olulisemaid peatusi oleks maakonnas 20 ja linnas 20 ning üks suur jaam ehk Pärnu bussijaam," ütles ta.

"Vallakeskuste ja väiksemate peatuste maksumuse puhul on küsimus rohkem seadmetes, mitte ootesaalides, kindlasti on plaanis neid ka remontida, aga me pole aruteludes veel nii kaugele jõudnud; põhimõte on see, et meil on keskne terminal ehk värav maakonda ja suuremad vallakeskuste peatused oleksid väravaks valdadesse," ütles ta.

"Ühe eraldi projektina on meil pileti- ja infosüsteemi projekt, mis tooks bussidesse uued piletiseadmed, peatustesse reaalaja infotablood ja turvakaamerad, selle hinnanguline maksumus kokku on 600 000 eurot," lisas Kärpuk.

"Lisaks tahaksime bussipeatustesse luua lukustatavad jalgrattahoidlad, võib-olla paigaldame ka päikeseenergial töötavad valgustid, aga need ei sisaldu selle 600 000 euros," ütles ta.  

Kärpuki sõnul tooks maakonnaülene ühistranspordiprojekt kaasa ka muudatused bussiliinide liikluses. "Kui praegu osa Ülejõelt tulevaid bussiliine ei jõua otse bussijaama ja vahepeal on ümberistumine, siis selle projektiga seoses tahaksime teiselt poolt jõge tulevad linnaliinid tuua bussijaamani, et sõitjate jõudmine uude terminali ja ümberistumine oleks võimalikult mugav ja kiire," lisas Kärpuk.

Kärpuki sõnul plaanitakse projekti kõiki etappe arendada paralleelselt ja bussijaam loodetakse valmis saada 2017. aastaks. "Lähiajal kuulutatakse bussijaama ehituseks välja ka arhitektuurikonkurss," ütles Kärpuk.    

"Teiste bussipeatustega loodame varem valmis jõuda, infotablood loodame paigaldada 2016. aasta alguseks," lisas ta.

Allikas: BNS

Valitsus otsustas kommunismiohvrite memoriaali rajamise Maarjamäele

29.01.2015

Mullu veedeti Baltikumi majutusasutustes 16 miljonit ööd

29.01.2015

Kõige populaarsemad

1

Tartu soovib müüa Lidlile huvi pakkuva kinnistu

2

Astlanda ehitab Tobiase tänavale 18 miljoni euro eest elamupinda

3

Tartu alustab uue viidasüsteemi loomist

4

Unikaalne pakkumine Läti kinnisvaraturul - investeerimisprojekt mõisa ja pargiga

5

Tallinna vanalinnast on saamas Airbnb linnaosa

6

EfTEN ostis Laagri Selveri arenduse

Toimetaja valik

alt

5 meetodit rentniku tausta uurimiseks

alt

Kinnisvara hinnatõus – kaua veel?

alt

City24.ee on suurima kinnisvarakuulutuste arvuga portaal Eestis