Tahad kodulaenu - avalda pangale oma Facebooki profiili andmed

Eesti kapitalil põhinev BIGBANK testib uudse lahendusena laenutaotlejate nõusolekul nende Facebooki andmete kasutamist krediidianalüüsi metoodikas, mille tulemusena tahab pank tulevikus langetada kvaliteetsemaid laenuotsuseid nii kliendile kui ka pangale.

„Kaasame kliendi nõusolekul panga krediidianalüüsi populaarse sotsiaalvõrgustiku Facebooki andmed, mis räägivad kliendi finantskäitumisest palju,“ ütles BIGBANKi juhatuse esimees Kaido Saar. „Mida tõhusam ja täiuslikum on panga krediidianalüüsi metoodika, seda lihtsam on klientidel laenu taotlemine ning seda kvaliteetsemaid laenuotsuseid saame edaspidi langetada.”

„Pakume taotlejatele võimalust anda pangale ühekordne juurdepääs oma Facebooki profiili andmetele, mida pank kasutab testperioodil üksnes laenuvõimekuse analüüsi arendamiseks ning laenuotsuse langetamist need täna ei mõjuta,“ rääkis Kaido Saar. „Täiendavate andmete kaasamisel taotluse analüüsimisse suureneb tulevikus klientidel tõenäosus laenu saada ning meil väheneb võimalus teha info puudumisel halbu otsuseid nii kliendile kui ka pangale.”

BIGBANKi juhatuse liikme, krediidivaldkonna juhi Ingo Põderi sõnul sisaldub sotsiaalmeedias üldiselt, kuid peamiselt siiski Facebookis, taotleja kohta suurel hulgal andmeid, mida täna laenuotsuse tegemisel kasutada ei saa, sest pangal puudub andmetele juurdepääs. „Iga laenuotsus on olemuselt hinnanguline ja sisaldab statistilist viga – mida väiksemal hulgal või ebatäiuslikumal informatsioonil laenuotsus põhineb, seda suurem on vea tõenäosus, ning pangad eksivad oma otsustes paratamatult mõlemas suunas,“ märkis Ingo Põder. „Näiteks saab laenu inimene, kes ei peaks laenu saama, sest tema maksevalmidus ja -distsipliin ei võimalda probleemideta laenu teenindada ning seejuures ei ole enamasti määravaks kliendi sissetulek ja kohustused, mis peavad olema nõutud tasemel niikuinii, vaid kliendi sotsiaalne taust ja varasem käitumine.

Võimalik on ka, et pank otsustab laenu mitte väljastada inimesele, kelle sotsiaal- demograafiline taust varasemal kahjustatistikal põhinedes ei pruugi olla sobilik laenu teenindamiseks.” „Kuna tegemist on uudse lahendusega, mis puudutab inimeste isikuandmeid, privaatsust sotsiaalmeedias jms, siis tahame rõhutada, et laenutaotleja Facebooki andmeid kasutame ainult kliendi nõusolekul,“ lisas Ingo Põder.

„Testperioodi ajal kasutame 1000 nõusoleku andnud laenutaotleja Facebooki andmeid. Nõusoleku andnud kliendid aitavad pangal täiendada krediidianalüüsi metoodikat ning saavad laenulepingu sõlmimisel 10 euro võrra soodsama lepingutasu.“ Tarkvaralise lahenduse sotsiaalmeedia kasutamiseks krediidianalüüsis on välja töötanud rahvusvaheline ettevõte Big Data Scoring AS. „Korrektsete laenuotsuste tegemine on ühtviisi nii iga laenuandja kui laenuvõtja soov,” selgitas Big Data Scoring AS-i juht ja üks asutajatest Erki Kert. „Oleme tänaseks ligi kolmeaastase andmekogumise ja -analüüsi käigus näinud, et uudsete infokanalite ja andmekogude kasutamine aitab laenuotsuseid oluliselt täpsemaks muuta,” lisas Kert.

Terviseameti uue hoone arhitektuurikonkursi võitjad on selgunud

11.08.2014

Põllumaid on aastatagusega võrreldes 3,3% rohkem

12.08.2014

Kõige populaarsemad

1

Tallinna korteriomanik teenis kuuga 5500 eurot

2

Pärnu rajab kergliiklustee Lottemaani

3

Tallinna korterimüük tegi kuuga hiiglasliku hüppe

4

Tegevust alustab uus kinnisvarabüroo Lahe Kinnisvara

5

Leedo Holostovi Kinnisvarahaldus AS-i kasum hüppas 11,3 miljoni euroni

6

Tallinna eluaseme taskukohasus teises kvartalis oluliselt ei muutunud

Toimetaja valik

alt

Korteriomandite mediaanhind tõusis kõikides maakondades

alt

6 nippi, kuidas müüa kinnisvara kiiremini

alt

Millal on õige aeg kinnisvara müüa?