Koduomanikud soovivad Rail Balticu suunamist läbi Nabala

Koduomanike liit saatis peaministrile ja valitsusele pöördumise, milles palus valida koduomanikega rohkem arvestav Rail Balticu trass ja suunata Rail Baltic läbi planeeritava Nabala looduskaitseala.

Koduomanikke esindav liit pidas vajalikuks pöörduda peaminister Rõivase ja vabariigi valitsuse poole ettepanekuga ajutiselt peatada Nabala looduskaitseala loomise menetlemine ja teha täiendav asjatundlik kompleksne ja tasakaalukas ekspertiis, mis arvestaks lisaks fauna ja floora kaitsele ka piirkonna majanduslikke ja sotsiaalseid mõjusid.

Liidu volikogu esimehe Anto Raukase sõnul on nende poole pöördunud paljud murelikud koduomanikud seoses Rail Balticu võimaliku trassi kulgemisega läbi tiheasustusala, samal ajal kui seda on võimalik teha läbi praktiliselt asustamata ja looduslikult väheväärtusliku Nabala kavandatava looduskaitseala. Seega mõistlik oleks Rail Balticu rajamisel lähtuda põhimõttest, et mida kaugemal on kiirraudtee tiheasustusest ja kodudest seda parem.

Kui raudteetrassi 13A korral, mis möödub Nabalast Tallinna poolt, jääb trassikoridorile umbes 1100 hoonet ja raudteemaale 10 hoonet, siis kümnendatele trassidele Nabalas jääb vastavalt 608 ja kuus hoonet. Koduomanike vaatevinklist on arvestatavateks alternatiivideks  ka trassid 13B, 13C ja 13D, mille teele jääb hooneid samas suurusjärgus Nabala trassiga. Siin võib takistuseks saada maksumus, sest esialgsed hinnangud näitavad, et ehitusmaksumus on umbes 30 miljonit eurot suurem ja sotsiaalmajanduslik kulu 30-aastasele perioodile on umbes 37 mln eurot suurem kui Nabala trassil.

Raukas selgitas, et formaalselt tugineb Keskkonnaministeeriumi Nabala kaitseala rajamise ettepanek prof. Kalev Sepa tööl "Ekpertiis Nabala looduskaitseala moodustamise põhjendatusele ja kavandatavate piirangute otstarbekusele" ent seal puudub täielikult sotsiaalse ja majandusliku mõju hinnang. Lisaks on ka vanemaid uuringuid, kuid kusagil pole esitatud soovitust rajada kaitseala ja samuti piirduvad need ainult looduskeskkonna mõjude hindamisega ja see pole kindlasti piisav, et igasugusele majandustegevusele kriips peale tõmmata sh Rail Balticu raudtee trassile.

Eesti Omanike Keskliit on omanike õiguste ja huvide eest seisev mittetulunduslik ühendus, mis koondab üle 64 300 liikme.

Allikas: BNS

Pärnu Kaubamajakas avab 4 miljonit eurot maksnud laienduse

02.06.2014

alt

Tallinna korterite hinnakasv jätkas mais tugevalt pidurdumist

02.06.2014

Kõige populaarsemad

1

Tartu soovib müüa Lidlile huvi pakkuva kinnistu

2

Tallinna vanalinnast on saamas Airbnb linnaosa

3

Astlanda ehitab Tobiase tänavale 18 miljoni euro eest elamupinda

4

Pealinn müüb enampakkumisel kinnistuid ja korteriomandeid

5

Unikaalne pakkumine Läti kinnisvaraturul - investeerimisprojekt mõisa ja pargiga

6

Ehitusmahtudes viimase viie aasta suurim kasv

Toimetaja valik

alt

5 meetodit rentniku tausta uurimiseks

alt

Kinnisvara hinnatõus – kaua veel?

alt

City24.ee on suurima kinnisvarakuulutuste arvuga portaal Eestis