Pärnu volikogu soovib Pärnusse Rail Balticu kaubajaama

Pärnu linnavolikogu kavatseb neljapäeval vastu võtta pöördumise valitsuse poole, milles soovitakse, et koos Rail Balticu ehitamisega tehtaks Pärnusse kaubajaam.

Briti konsultatsioonifirma AECOM tasuvusuuring näeb Pärnus peale sõitjate terminali ehitamise ette kaubajaama rajamist. Märtsis Pärnu linnavolikogu ees esinenud Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp ütles, et Rail Balticu tasuvus on piiripealne ja seetõttu ei tasu sellele kohe Pärnu kaubajaama peatust ja Rapla sõitjate terminali rajada. Küll aga loob kiirraudtee selleks tulevikus võimaluse, kirjutab Pärnu Postimees.

Pärnu linnavolikogu liikmed ei taha kaubajaama ehitamiseedasilükkamisega leppida. "Juba esimesel projekti tutvustaval kokkusaamisel maavalitsuse saalis möödunud aastal pöörasin tähelepanu sellele, et projekti tasuvusuuringu järgi on kõige olulisem raudtee lühidus, kaubavedude teostamise võime ja alles seejärel reisijatevedu," kirjutas volikogu liige Viljo Vetik aprilli alguses Pärnu Postimehes.

Volikogu pöördumises leitakse, et investeerides Eesti eelarve mõistes suure summa Rail Balticu rajamisse, ei ole majanduslikult põhjendatud Pärnu kaubajaama ehitamata jätmine, sest kaubalaadimisterminalideta ei saa kasutada raudteed kaubaveoks.

"Eesti riigi seisukohalt on oluline kogu Eesti areng, seetõttu ei saa nõustuda regionaalpoliitilistes dokumentides kavandatud Pärnu ühendterminali rajamata jätmisega, mis jätab Lääne-, Edela- ja Lõuna-Eesti ilma võimalusest saada osa rahvusvahelisest logistika- ja transpordiettevõtlustulust," kirjutatakse pöördumises.

Pöördumises viidatakse AECOM-i uuringule, riiklikule regionaalarengu strateegiale ja üleriigilisele planeeringule Eesti 2030+, milles otsesemalt või kaudsemalt on räägitud Pärnu kaubajaama olulisusest. Nii näiteks on planeeringus Eesti 2030+ kirjutatud, et rahvusvahelistest transiidivoogudest jääb kõrvale hulk hea ekspordipotentsiaaliga sadamaid. Pärnu, Virtsu, Roomassaare ja Kunda sadam võimaldavad parandada kohaliku majanduse konkurentsivõimet ning vedada välja ja sisse piirkonnale olulist kaupa.

Sadamatesse saabuvat või nendest väljuvat kaupa tuleks planeeringu Eesti 2030+ kohaselt eelistatavalt vedada raudteel, seda eriti pikema vahemaa korral. Pärnu kaubajaam Rail Balticul annakski Edela- ja Lõuna-Eesti ettevõtjatele selleks võimaluse ning vähendaks majanduse koondumist pealinna.

"Kahtlemata on Pärnu Eesti üks suuremaid linnapiirkondi, mille konkurentsivõime arendamine on väga oluline mitte üksnes maakonna või linna vaates, vaid ka riiklikus perspektiivis," seisab pöördumises, mille volikogu kavatseb valitsusele saata.

Allikas: BNS

Tartu võib aiaprahi põletajaid trahvida

16.04.2014

alt

Lasnamäe kinnisvaraturg tõmbab hoogu maha

16.04.2014

Kõige populaarsemad

1

Lastega või koduloomaga üürnikuks? Koli kuuse alla!

2

Müügihitiks on ülioptimaalsed uued korterid

3

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

4

Remontimata korteri hind hakkab korralikule järgi jõudma

5

Pärnu korterite keskmine hind tõusis masujärgse aja kõrgeimale tasemele

6

Buumiaegsed hinnad on käes, tehingute mahu poolest jäädakse veel alla

Toimetaja valik

alt

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

alt

Korteri puudusi varjates võtab müüja suure riski

alt

Kas tead kõiki riske kaasomandis kodu ostmisel?