Uus aasta toob Tallinnas kaks suurt tee-ehitusobjekti

Uus aasta toob Tallinnas kaks suuremahulist tee-ehitusobjekti, kinnitas Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf Postimehele.

Uue aasta tee-ehitusplaanide suurimaks objektiks peab Klandorf tööde jätkumist Haabersti ringil, mille ehitab linn välisraha toeta. «Valmib ringristmiku välimine rada ning järgmiseks etapiks pärast niiöelda maapealseid töid jääb võimalus rajada viadukt üle ringristmiku suunaga Keila poole.»

Teine suure ehitusmahuga töö, mis uuel aastal linna ees ootab, on Pärnu maantee viadukti remont ning trammitee ja tänava rekonstrueerimine Vabaduse väljakult kuni viaduktini. Lahendust, mida kasutati Tartu maanteel, kus trammitee viidi tänava ühte äärde, Pärnu maanteel arutluse all olnud pole.

«Pärnu maanteel oleks selline lahendus keerulisem. Kuna teele jääb suur ristmik ja on palju teisi ristuvaid teid, segaks see elanike elu rohkem kui praegu, mil trammitee on tee keskel, kuhu see ilmselt ka jääb,» rääkis Klandorf Postimehele.

Kava järgi peaks kehvas seisus Hiiu tänav uue katte saama. Parandama asutakse ka Kotka tänava lõiku, kus on sadevee äravooluga probleeme.

Palju kõneainet tekitanud plaan betoneerida tänavalõik Tallinnas, et katsetada selle eeliseid asfaltkatte ees, saab uuel aastal projekteerimisega hoo sisse. Esimese betoontee ehitust võib Tallinnas näha juba 2015. aastal. «Teekatte täielik asendamine betooniga ei ole võimalik, kuna linnatänavate all paikneb palju kommunikatsioone, millele ligipääs oleks siis raskendatud,»selgitas Klandorf.

Testbetoonteelõik tuleb viiesaja meetri pikkune ning üksnes ehitusega ei lõpe sellel tehtavad tööd.

Ühe võimalusena kaalub linn betooniga katta Peterburi tee.«Ülemiste ristmik ja Väo ristmik on mõlemad küll suurepäraselt välja ehitatud, kuid neid ühendav tee on nii kehvas seisus, et seda sõites kukuvad hambad välja,» tõdes Klandorf.

Allikas: BNS

Tema sõnul võiks testbetoonlõik anda kinnitust selle vastupidavusest ning võimalusest seda kasutada teekattematerjalina linna suunduvatel suurematel magistraalidel.

Lisaks testteelõigule on linnal plaan leida bussitaskutele parem kattematerjal. «Siingi oleme kaalunud betooni ja kavas on tuleval aastal teha kolm seesugust bussipeatust.»

Lisaks suurematele taastustöödele Tammsaare teel, Õismäe ringil, Akadeemia teel ja Kadaka tee lõpus on eelarves plaan jätkata väiksemate tänavate ja kvartalisiseste teede remondiga. Eelarves on selleks ette nähtud 2,5 miljonit eurot.

«Kui riigi kaasrahastust uue aasta projektides pole, siis seda põhjusel, et meie valikud ei läinud nende prioriteetidega kokku,»viitab Klandorf riigi soovile arendada transiidiveoks vajalikke teid, ennekõike Põhjaväila.

«Põhjaväil on nii suur projekt ning oma kasutuselt ei ole see linnaelaniku jaoks nii prioriteetne, et linn peaks üksi selle planeerimisele ressursse kulutama. Linn võib siin riigile abiks olla, aga kindlasti mitte nii suures mahus nagu Ülemiste ristmiku ehitamisel, kus linna kaasrahastus kattis 25 protsenti kogu ehituse eelarvest,» selgitas Klandorf.

Ülemiste ristmikku planeerides ei teatud arvestada osalt linna alale planeeritava riikliku suurprojektiga Rail Baltic. «Kui uue raudtee rajamiseks tuleb äsjavalminud Ülemiste ristmikku lammutama hakata, on linna raha ju sisuliselt maha visatud,» ütles Klandorf.

Eesti Korteriühistute Liit: head naabrid väärivad tunnustust

23.12.2013

Linnaarhitekt soovitab Valga äärealad põllumaastada

27.12.2013

Kõige populaarsemad

1

Lastega või koduloomaga üürnikuks? Koli kuuse alla!

2

Müügihitiks on ülioptimaalsed uued korterid

3

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

4

Remontimata korteri hind hakkab korralikule järgi jõudma

5

Pärnu korterite keskmine hind tõusis masujärgse aja kõrgeimale tasemele

6

Buumiaegsed hinnad on käes, tehingute mahu poolest jäädakse veel alla

Toimetaja valik

alt

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

alt

Korteri puudusi varjates võtab müüja suure riski

alt

Kas tead kõiki riske kaasomandis kodu ostmisel?