Tartu linnavalitsus kaalub trammiliini rajamise võimalusi

Tartu linnavalitsus kaalub uue üldplaneeringu koostamise käigus ka trammiliini ideed, mille üks ots oleks Annelinnas ja teine Maarjamõisas, aga võibolla ka Lõunakeskuse juures või Ränilinnas, kirjutab Tartu Postimees.

Tartu vaade.

 

Linnapea Urmas Klaas ütles teisipäeval, et linnavalitsus paneb ette kavandada trammi liikumiskoridori, mille põhjendus on elanike parem liikumisvõimalus ja keskkonnahoiu püüe.

Võimalikud trassikoridorid on variatsioonidega, kuid põhiidee on, et Annelinnas kulgeks tramm mööda Anne jalakäijate kaart, kesklinnas läheks rajatavale Holmi sillale, Vanemuise mäest üles, seejärel raudtee alt läbi Lembitu tänava piirkonnas, edasi jõuaks näiteks Nooruse või Ostwaldi tänava kaudu ülikooli Maarjamõisa linnakusse.

Tartu abilinnapea Jarno Laur ütles, et tinglikult on jutt trammist, täpsemast tehnilisest lahendusest olevat vara rääkida. "Tartu on kompaktne linn, Annelinnas on suur elanike tihedus ning kesklinn, Maarjamõisa ja Lõunakeskus on sihtkohad, kuhu käib suur igapäevane liikumine," põhjendas ta. "Lühikese telje peale saab panna palju liikumist, paratamatult viib see mõttele, et võiksime kasutada innovaatilisemaid meetodeid, võtta inimesi autoteedelt ära ja panna kuhugi mujale."

Laur rõhutas, et trammi ei pandaks suurtele magistraalidele, vaid kõrvaltänavatele, kus jalakäijatel on mugav trammile minna. Kaalu on ka seisukohal, et trammil on kiiruse eelis siis, kui see sõidab tipptunnil autoliiklusest lahus. Bussiliiklus ei paku just sel põhjusel kiiremat varianti, et bussid liiguvad samas kitsikuses.

Esialgu räägib linnavalitsus visioonist, mingeid arvutusi, mis trammiliini rajamine maksab, linnajuhtide sõnul veel ei ole. Edasised sammud sõltuvad sellest, kuidas avalikkus mõtte vastu võtab. Kui toetavalt, jõuab trammiliini ehitus arengukavasse ning järgnevad tasuvusuuring ja muud ettevalmistused.

Tallinna Linnatranspordi aktsiaseltsi infrastruktuuridirektor Jüri Malken ütles, et laias laastus võib kilomeetri uue trammitee hinnaks rehkendada miljon eurot, iga alajaama hinnaks ka miljon, neid võib vaja olla iga paari kilomeetri tagant. Ühe trammikoosseisu hind on suurusjärgus 2,5 miljonit eurot.

 

Allikas: BNS

Mustamäe ja Nõmme piirile kavandatakse uuselamurajooni

11.01.2017

alt
alt

Tallinna kesklinna piirile kavandatakse uusi ärihooneid

11.01.2017

Sarnased uudised

alt

Esmaspäevast algavad Tartu uut üldplaneeringut tutvustavad arutelud

alt

Aasia ekspert: Tallinnast saab betooni ja kaubanduskeskuste linn

alt

Algab Tammsaare pargi rekonstrueerimine

alt

Tallinna Kaubamaja ümberehitus valmib viie kuni seitsme aasta pärast

alt

Tallinna Linnahalli AS tunnistas linnahalli projekteerimishanke kehtetuks

alt

Tartu  alustab aprillis Kaarsilla remonti 

alt

Tallinn saab kolm uut tänavat

alt

Tallinna Haabersti linnaosa üldplaneering sai kehtestamisküpseks

alt

Tallinna Peatänava teise etapi konkursi võitis Villem Tomiste

Kõige populaarsemad

1

Lastega või koduloomaga üürnikuks? Koli kuuse alla!

2

Müügihitiks on ülioptimaalsed uued korterid

3

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

4

Remontimata korteri hind hakkab korralikule järgi jõudma

5

Pärnu korterite keskmine hind tõusis masujärgse aja kõrgeimale tasemele

6

Buumiaegsed hinnad on käes, tehingute mahu poolest jäädakse veel alla

Toimetaja valik

alt

Tänasest hakkab kehtima elamukinnisvara hindamise uus kord

alt

Korteri puudusi varjates võtab müüja suure riski

alt

Kas tead kõiki riske kaasomandis kodu ostmisel?