Tartu linnavalitsus kaalub trammiliini rajamise võimalusi

Tartu linnavalitsus kaalub uue üldplaneeringu koostamise käigus ka trammiliini ideed, mille üks ots oleks Annelinnas ja teine Maarjamõisas, aga võibolla ka Lõunakeskuse juures või Ränilinnas, kirjutab Tartu Postimees.

Tartu vaade.

 

Linnapea Urmas Klaas ütles teisipäeval, et linnavalitsus paneb ette kavandada trammi liikumiskoridori, mille põhjendus on elanike parem liikumisvõimalus ja keskkonnahoiu püüe.

Võimalikud trassikoridorid on variatsioonidega, kuid põhiidee on, et Annelinnas kulgeks tramm mööda Anne jalakäijate kaart, kesklinnas läheks rajatavale Holmi sillale, Vanemuise mäest üles, seejärel raudtee alt läbi Lembitu tänava piirkonnas, edasi jõuaks näiteks Nooruse või Ostwaldi tänava kaudu ülikooli Maarjamõisa linnakusse.

Tartu abilinnapea Jarno Laur ütles, et tinglikult on jutt trammist, täpsemast tehnilisest lahendusest olevat vara rääkida. "Tartu on kompaktne linn, Annelinnas on suur elanike tihedus ning kesklinn, Maarjamõisa ja Lõunakeskus on sihtkohad, kuhu käib suur igapäevane liikumine," põhjendas ta. "Lühikese telje peale saab panna palju liikumist, paratamatult viib see mõttele, et võiksime kasutada innovaatilisemaid meetodeid, võtta inimesi autoteedelt ära ja panna kuhugi mujale."

Laur rõhutas, et trammi ei pandaks suurtele magistraalidele, vaid kõrvaltänavatele, kus jalakäijatel on mugav trammile minna. Kaalu on ka seisukohal, et trammil on kiiruse eelis siis, kui see sõidab tipptunnil autoliiklusest lahus. Bussiliiklus ei paku just sel põhjusel kiiremat varianti, et bussid liiguvad samas kitsikuses.

Esialgu räägib linnavalitsus visioonist, mingeid arvutusi, mis trammiliini rajamine maksab, linnajuhtide sõnul veel ei ole. Edasised sammud sõltuvad sellest, kuidas avalikkus mõtte vastu võtab. Kui toetavalt, jõuab trammiliini ehitus arengukavasse ning järgnevad tasuvusuuring ja muud ettevalmistused.

Tallinna Linnatranspordi aktsiaseltsi infrastruktuuridirektor Jüri Malken ütles, et laias laastus võib kilomeetri uue trammitee hinnaks rehkendada miljon eurot, iga alajaama hinnaks ka miljon, neid võib vaja olla iga paari kilomeetri tagant. Ühe trammikoosseisu hind on suurusjärgus 2,5 miljonit eurot.

 

Allikas: BNS

Mustamäe ja Nõmme piirile kavandatakse uuselamurajooni

11.01.2017

alt
alt

Tallinna kesklinna piirile kavandatakse uusi ärihooneid

11.01.2017

Sarnased uudised

alt

EAS otsustas toetada Tõrva keskväljaku rekonstrueerimist

alt

Woho kvartali teise hoonesse tulevad äripinnad ja korterid

alt

Avati Kehra raudteepeatuse ala koos uuendatud teede ja tänavatega

alt

Kadrioru kinnisvaraarendaja sooviks Reidi tee projekti muutmist

alt

Pirita promenaadi arenduse arhitektuurivoistluse lõppvooru laekus 5 võistlustööd

alt

Balti Jaama turg pidas sarikapidu

alt

Tallinnas tehakse kevadel algust kolme mahuka tee-ehitusega

alt

Töösse lähevad Haabersti viadukt, Russalka ristmik ja Gonsiori parkla

alt

Tartu kavandab Ihastesse uut kergliiklusteed

Kõige populaarsemad

1

Auriga keskus Saaremaal muutub meelelahutuskeskuseks

2

Sa oled nüüd koduomanik. Mis edasi?

3

Tartu legendaarne kaarsild läheb remonti

4

Mustamäe paneb ajaproovile vapralt vastu

5

KredExi kodutoetust sai 358 lasterikast peret

6

Miks on maakler kasulik?

Toimetaja valik

alt

Palju kinnisvaratehinguid läheb puudulike dokumentide tõttu nässu

alt

Pindi Kinnisvara kinnisvaraturu prognoos 2017. aastaks

alt

Mida peaks teadma võlaõigusseadusest eluruumi üürimisel?